Shipping — Marts 2020
-
Fearnley Securities skriver videre at Enterprise Product Partners tilsynelatende har utsatt eksportterminalekspansjon som var planlagt i tredje kvartal 2020.
Om dette er på grunn av lave marginer på både prosessering av naturgass og svekkende NGL-frac-differanser gjenstår å se, men det er åpenbart et varseltegn for VLGC-markedet anno 2021, skriver meglerhuset i en rapport torsdag.
I tillegg har koronavirusbekymringer begynt å påvirke sentimentet blant noen tradere, skriver Clarksons Platou tor
-
torsdag, og viser til meglerrapporter, men legger til at LPG antas å være mer tilbudsdrevet og dermed bør bli mindre påvirket av viruseffektene enn eksempelvis tørrlast- og tank-segmentene.
-
SHIPPING
Hannidahl fra Cleaves er i studiet hos Nordnet Norge.
Følg med fra kl. 18,30. -
Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
9 min
Massive rout in #VLGC shares reflects the implications from the #Coronavirus, but appears oversold with support both short- & medium-term#LPG #shipping #AVANCE #BWLPG #LPG
Full free 41-page report here: https://cleaves.no/post/lpg-carri
-
Investments: We maintained all our BUY recommendations in our January report as share prices still fell short of reflecting peak-pricing observed historically. As the peak is now likely already behind us, and in light of our revised outlook for earnings, asset prices and our VLGC share price index, we have no choice but to adjust our company target prices: Avance Gas (BUY) down to N49 from N84, BW LPG (BUY) down to N67 from N94 and Dorian LPG (downgraded to HOLD) down to $11 from $18. We do see
-
Jeg formoder at han underbygger bla. dette i aftens udsendelse. Der er også andre shippingsegmenter, men lige netop LPG har han været superbull på i meget lang tid.
-
IEA's Chief Birol says the coronavirus is a temporary issue, and the fundamentals of oil demand remain strong
-
Bulder...Jeg tror, at han dobbeltgarderer sig.
-
Det er lidt sjovt det hele. Det er få dage siden at John Frederiksen købte sig 690.000 aktier. Han er jo heller ikke dum?
uagtet tab bliver jeg siddende - har heller ikke andet valg 
-
Det gør den Bulder.
-
Frederiksen kan sagtens købe 690.000 og låne dem ud til shortning. Han er en hård banan.
-
Ryster I på hånden og er casen fundamentalt ændret? Jeg svarer ærligt ja til det første, hvilket mest af alt skyldes chokket. Har været en dyr start på 2020. Men jeg kan simpelthen ikke se, at casen fundamentalt er forværret så voldsomt. Raterne og lagrene er svagt faldende, men det kan da umuligt være det der gør, at vi pludseligt falder mest af alle i shipping-branchen? Jeg overser muligvis noget.
-
mollegade...Jeg tror simpelthen panikken tager overhånd.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind