Chemometec — November 2019
-
@pensionist, helt rigtigt - det er yderst kritisabelt at fyringen bliver lækket fra bestyrelseskredsen uden hovedpersonen er underettet og en børsmeddelelse har fundet sted. Der er brug for oprydning, dette rod har i den grad kostet aktionærene, dette på trods af at det faktisk er en positiv nyhed. Glæder mig til nyt om den kommende CEO. Der er forudsætning for et stærkt rebound i aktien. Ærgerligt for dem der panikkede;-(
-
Finans har en glimrende artikel her til aften. Der mangler ikke penge eller forgået noget ulovligt. Direktionen udtaler at der blot er brug for nyt blod på CEO posten. Og slår samtidig fast af Eising absolut ikke har gjort noget ulovligt. Så der er tale om et helt almindeligt skift af CEO som har fundet vej til offentligheden før en børsmeddelse kom ud. Så fik vi det afklaret.
-
Vedr. ØU: Handlerne i porteføljen/Trader (og for så vidt også kommentaren der ser ud til at komme imorgen) er helt uafhængig af analysen (og analytikeren) som står bag dækningen i ØU Life Sicence.
-
Som siden marts har haft kursmål 225... og senest hævet til 250 sammen med en sænket anbefaling fra køb til hold.
-
pga. den store stigning og iøvrigt en notering af at fra og med 2. kvartal begynder sammenligningstallene at være svære ift. at præstere samme vækst som i 1. kvartal og i sidste regnskabsår.
-
Jeg kan sagtens forstå forvirringen - derfor min kommentar.
-
Hvis det "kun" er uenighed om strategi og dermed "en helt normal" CEO-fyring, så bør bestyrelsen afsættes, så ringe som de har kommunikeret. Når de ved 20% kurstab og anden mulighed for at kommunikere ikke afdramatiserer situationen, så er de simpelthen ikke gode nok til kommunikation.
-
God morgen.

-
Tak for præciseringen Steen.
-
-
Jeg får først læst analysen når jeg lukker butikken i aften.
-
Jeg har læst analysen. Den beskriver, at fyringen er angiveligt kommet efter længere tids intern uro over at CEO i to omgange har solgt store portioner aktier uden at informere bestyrelse eller andre storaktionærer samt han af skattemæssige har flyttet til Monaco. Det er angiveligt ikke foreneligt med hans ansættelse som CEO.
-
Langers Skarpe: Dramatisk fyring af ChemoMetecs succesfulde CEO: https://www.proinvestor.com/investornyt/650580/langers-skarpe-dramatisk-fyring-af-chemometecs-succesfulde-ceo
-
Respekt og på sin plads, rettidig omhu fra bestyrelsen. Dog var det ikke kønt hvordan bestyrelsen agerede i går, men alligevel godt at de skred til handling. Fik selv morgen bollen galt i halsen da Eising dagen efter, at have afvist at ville sælge ud af sin aktie beholdning,
alligevel sælger for 50 mio kr. Der røg min fundamentale tillid til ham.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind