Bavarian Nordic — Maj 2016
-
Lixilan fra Sanof/Zealand Pharma er også i samme boldgade.
-
Jeg har på en række andre investor-foraer skrevet lidt om TA på Bavarian, og en mulig descneding triangle under formation. Hvad er Jeres syn på Bavarian...
-
@Helge: Underforstået at FDA-dokumentet er for ubetydeligt til at rokke ved mægtige Novos kurs, mens Zealand ikke har så mange skud i bøssen? For mens Zealands aktiekurs faldt som en sten i går efter kl. 14, så steg Novos. Umiddelbart skulle man ellers tro at FDA's dokument først og fremmest ville påvirke Novos aktiekurs. Det er trods alt Novos produkter der nævnes i dokumentet.
-
@WalterInvest. Jeg mener Bavarian indeholder gode muligheder det kommende år. Markedet har høj fokus på Prostvac fase 3 studiet, og aktien er ramt negativt af dette, da en amerikansk hedgefonde har kørt en meget negativ pressekampagne på at dette vil fejle. Men efterhånden som Bavarian har leveret godt nyt på meget andet siden Kerrisdale startede kampagnen, og aktien ligger lavere en for et år siden, så mener jeg dårlige nyheder omkring Prostvac i stor udstrækning er indpriset. Det sidste år er
-
der leveret følgende positive nyheder: 2 store koppevaccineordrer fra USA. Partneraftale med Janssen på HPV vaccine. Flotte Ebola fase 1 data, med flere lige om hjørnet. Igangsat RSV fase 1 studie, med resultat lige om hjørnet. Igangsat flere Prostvac kombinationsstudier i fase 2, hvor der også forventes et resultat i kombi med Xtandi i år. Nært forestående mulighed for samarbejdsaftale med USA på at udvikle en Zika virus vaccine.
-
Konklusion: Jeg synes Bavarian har fået nul credit får det der er opnået de sidste 12 måneder. Pressen har kun kik på Prostvac fase 3 studiet, og jeg erkender at det er et højrisiko project, da ingen andre tidligere har lykkedes med en kræftvaccine off the shelf. Men hvis du lægger værdien af de andre projecter sammen, så er risikoen for en større nedgang hvis Prostvac fejler efterhånden mindre og mindre. Til gengæld hvis Prostvac lykkes er der kæmpeuppside. Nordea og Danske Banks analytikere
-
tror trods alt der er 65% chance for at Prostvac godkendes. Disclaimer: Jeg er aktionær i Bavarian, og det er min næststørste position efter Genmab. Jeg har ikke kikket på TA i mine vurderinger.
-
-
@KongFais. MVA-BN-HER2 nævnes i linket til ASCO. Så det er ikke helt dødt

-
Forget it det er gamle slides
-
Bavarian Nordic Announces Positive Top Line Results from a Phase 1 Trial of a Novel, Broad Spectrum RSV Vaccine in Healthy Adult and Elderly Populations
-
"Disse resultater indikerer, at MVA-BN RSV har potentiale til at blive den første bredspektrede vaccine mod RS-virus og at den yder større beskyttelse end eksisterende behandlinger eller andre vacciner under udvikling. Om end disse er tidlige data, er de opmuntrende, idet vi har set en tydelig dosiseffekt samt vaccinens evne til at stimulere et bredt antistof- og T-cellerespons mod flere RSV-proteiner, hvilket understøtter videreførelse af udviklingen ind i fase 2 kliniske forsøg," udtaler Paul
-
Chaplin, administrerende direktør i Bavarian Nordic. "Vi ser frem til at påbegynde fase 2 forsøg i en ældre befolkningsgruppe i andet halvår 2016 samt fase 1 forsøg i børn i 2017."
-
@CPH. Det var ventet. Men det er alligevel altid godt at få det bekræftet

-
Så offentlige Zealand dokumenterne som registreringsansøgningen skal diskuteres
p.b.a. https://www.nordnet.dk/mux/web/analys/nyheter/visaNyhet.html?itemid=288358007&sourcecode=omxnews -
Umiddelbart ikke noget at komme efter ift. studierne i briefingsdokumentet ligesom med Novo i fredags.. Så lidt derisked er casen da blevet!
-
@WalterInvest. Hvad siger din TA på Bavarian
nu? Har den ændret sig efter dagens opgang? -
På dagschart skal vi holde os over 255 ellers er vi stadig inde i den omtalte descending triangle. Men såfremt vi holder os over 255, så er vi brudt ud, hvilket vil medføre, at vi skal stige det samme som afstanden mellem top og bund i trekantens retvinklede side. Dvs. vi skal stige ca. 50 kurspoint over det kursniveau, hvor der er sket et brud. Så umiddelbart bør vi stige til 305. Her har vi tillige et fibonaccipunkt (32,8%)...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind