Aktiesnakken — Oktober 2013
-
Cykling. Lad nu ulvene more sig. Det ændrer ikke noget på Vestas optrend.
-
Nyd livet. Ved godt det ikke længere er golf sesson, men brug ikke tiden på at vejlede ulve.
-
Ulvene kæmper om den samme luns og den bliver mindre og mindre.
-
Cykling, hvis "Kik på kursen" er et argument for at det går godt; så er det lige før at jeg synes at "klovn" er et bedre argument. Ikke at jeg vil sammenligne; men "kik på kursen" kunne vel også siges om Nordisk Fjer, IT factory og Fingerprint Cards.
God søndag til jer alle 
-
Jeg tror. Klik på kursen betyder: Hvad ser du.:-)
-
Er du i stand til at lave penge på nedturene så gør du bare det:-)
-
Godaften, jeg syntes godt nok at tonen er skarp, og samtidig er argumenterne tynde fra begge sider. "Kig på kursen" er ikke noget argument for at det går godt for Vestas. Omvendt er det noget vrøvl at skrive at den igangværende turnaround ikke har vist sin værdi. Det har den jo rent faktisk, nemlig værdiforøgelsen fra kurs 25 til den nuværende. Hvis det der menes er, at turnaround ikke har vist om hvorvidt Vestas får rettet sin økonomi, så er det rigtigt, men den er jo heller ikke færdig endnu.
-
Der mangler de to vigtigste kvartaler og ingen kan udtale sig troværdigt om resultatet, før vi kender resultatet af disse. Alt andet er rent gætværk. Om det virker at fyre folk er den rigtige løsning eller ej, tror jeg vi skal lade være op til ledelsen. De ved trods alt bedre. Det kan da godt være at der visse steder er skåret for langt ind til benet, men det rettes langt hurtigere end man umiddelbart skulle tro, så jeg ser ikke dette som en udfordring.
-
Det er uheldigt er være selvmodsigende:12/10 20:18
af Mackeith
Det pudsige i ovenstående synes jeg er, at jeg aldrig nogensinde har udtalt mig om, om kursen på Vestas var realistisk eller ej; alene af den grund at jeg sjældent forstår hvad der danner den kurs. Jeg forholder mig udelukkende til det tekniske og det praktiske omkring møllerne, for det er det jeg ved noget om. At jeg så handler efter de sving jeg mener at kunne forudse, og fortæller åbent om det, det er for mig en helt anden sag -
af Mackeith
Næh, det hævder jeg nu ikke; jeg hævder derimod at den turnaround som mange tager for givet ikke endnu har vist sin værdi. At fyre medarbejdere er ikke altid den rigtige løsning, når der ikke kommer systemer på plads til at erstatte de funktioner de har haft. På mange måder buldrer Vestas derudaf på skinner; men i mine øjne ikke hvad den turnaround angår; og så kan du kalde mig klovn nok så meget, jeg står trods alt i lortet ret ofte. -
-
Hjul, jeg tror faktisk at vi er stort set enige; men du bruger jo også selv en selvimodsigelse og "kig på kursen". Det jeg prøvede at sige var, at i Vestas ser jeg ikke den store positive effekt af turnaround-en; men det er fuldstændig rigtigt at aktionærerne har haft stor værdistigning; men det er jo ikke fordi turnaround-en har vist sig effektiv; men fordi aktionærerne tror på at den på et tidspunkt vil være det.
-
Mac, jeg deltager ikke i debatten. Jeg konstaterer at "kig på kursen" ikke er et argument i sig selv, men jeg konstaterer også, at værdi måles både som en aktiekurs, men også som resultatet af en given handling. Cykling argumenterer for at værdien er øget ved aktiekursen og du argumentere for/imod resultatet af handlingen. Hvis jeg skulle deltage i debatten (og det har jeg alligevel lidt), så er I begge galt på den. 1, aktiekursen er ikke et udtryk for værdien af turnaround, men et udtryk FORTS
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind