Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Aktiesnakken — August 2013

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Aktiesnakken
9.5k Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • HjulmandH Offline
    HjulmandH Offline
    Hjulmand
    wrote on sidst redigeret af
    #7085

    Det kan nemt ske, hvis makro vil det.

    1 Reply Last reply
    0
    • HjulmandH Offline
      HjulmandH Offline
      Hjulmand
      wrote on sidst redigeret af
      #7086

      80 er stadig, næsten 300% fra K1. Det er da ret godt.

      1 Reply Last reply
      0
      • HjulmandH Offline
        HjulmandH Offline
        Hjulmand
        wrote on sidst redigeret af
        #7087

        Personligt sælger jeg nok en del, hvis 100 brydes.

        1 Reply Last reply
        0
        • HjulmandH Offline
          HjulmandH Offline
          Hjulmand
          wrote on sidst redigeret af
          #7088

          Intet Ta, personligt.

          1 Reply Last reply
          0
          • HjulmandH Offline
            HjulmandH Offline
            Hjulmand
            wrote on sidst redigeret af
            #7089

            Sad lige og lagde et par trendlinjer for at se niveauet på ugeniveau. Der er bunden i 103-104. Det er den støtte som du også ser. Brud ned, kan give større nedtur, så 100 er ikke helt skævt.

            1 Reply Last reply
            0
            • HjulmandH Offline
              HjulmandH Offline
              Hjulmand
              wrote on sidst redigeret af
              #7090

              Hvis jeg havde de procenter i Vestas, som flere herinde har, så havde jeg også reduceret. Men at gemme to år? Nix. Ved S1 ryger det hele.

              1 Reply Last reply
              0
              • HjulmandH Offline
                HjulmandH Offline
                Hjulmand
                wrote on sidst redigeret af
                #7091

                Pete, helt enig at støtten skal testes på sidste bund, men jeg venter ikke til 81,40 selv om det stadig er en god forretning, fra K1 i 28.

                1 Reply Last reply
                0
                • C Offline
                  C Offline
                  cykling
                  wrote on sidst redigeret af
                  #7092

                  Der skal ikke meget søgang til for ryste både TA og sund fornuft af pinden

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • HjulmandH Offline
                    HjulmandH Offline
                    Hjulmand
                    wrote on sidst redigeret af
                    #7093

                    TA er uændret, men du ved lige så godt som jeg, at vi er nogle Vestasbumser herinde som skal sikre sig, at vi kommer ud med skindet på næsen, uanset hvad TA siger.

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • C Offline
                      C Offline
                      cykling
                      wrote on sidst redigeret af
                      #7094

                      og på grund at lidt turbolens så har alt ændret sig-Ok-Går ud og leger med Bob

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • HjulmandH Offline
                        HjulmandH Offline
                        Hjulmand
                        wrote on sidst redigeret af
                        #7095

                        Nej, men det kan makro gøre, uanset hvor dygtige Vestas er.

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • HjulmandH Offline
                          HjulmandH Offline
                          Hjulmand
                          wrote on sidst redigeret af
                          #7096

                          Citat af Hjulmand: Jeg kan ikke se nogen hindringer herfra og til 200, andet end uventet dårlige nyheder og makro.

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • D Offline
                            D Offline
                            deleted-user
                            wrote on sidst redigeret af
                            #7097

                            Jacob tue med skuffelse.http://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article5877012.ece

                            1 Reply Last reply
                            0
                            • C Offline
                              C Offline
                              chano
                              wrote on sidst redigeret af
                              #7098

                              Tirsdag er det præcis 365 dage siden, at Vestas og Mitsubishi første gang blev kædet sammen. Kort før midnat erkendte Vestas, at selskabet var i dialog med den japanske industrigigant, efter at Berlingske Business havde fået nys om samtalerne.

                              Vestas bekræftede i en kortfattet meddelelse, at der var en igangværende dialog om et potentielt strategisk samarbejde med Mitsubishi Heavy Industries. Hvis der kom en aftale i stand, ville markedet få det at vide straks, lovede Vestas.

                              Og hvad har marke

                              1 Reply Last reply
                              0
                              • C Offline
                                C Offline
                                chano
                                wrote on sidst redigeret af
                                #7099

                                det lært om forhandlingerne siden da? Ikke meget.

                                Daværende finansdirektør i Vestas, Dag Andresen, fortalte i november 2012, at dialogen drejede sig om offshoreområdet, hvor Vestas har en mølle på 8 megawatt (MW) på vej, også kendt under modelnavnet V164, og Mitsubishi Heavey i øvrigt selv arbejder på en mølle på 7 MW.

                                Men ellers har ingen fra vindmølleselskabet ville fortælle andet end, at den dansk-japanske samtale fortsætter, og at Vestas vil melde det ud, hvis den ophører. En replik, der s

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • C Offline
                                  C Offline
                                  chano
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #7100

                                  enest blev gentaget af bestyrelsesformand Bert Nordberg oven på Vestas halvårsregnskab og direktørskifte onsdag 21. august.

                                  SVÆRT AT VÆRDISÆTTE RYGTER

                                  Den minimalistiske kommunikation har givet anledning til mange spekulationer i markedet, men spørger man analytiker Lars Heindorff fra ABG Sundal Collier, kan den japanske fugl på taget ikke indregnes som noget værdifuldt i Vestas-aktien.

                                  • Der har været mange rygter, men jeg bliver nødt til at forholde mig til, hvad der er offentligt tilgængel
                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • C Offline
                                    C Offline
                                    chano
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #7101

                                    tilgængeligt i markedet. Det er, at der er stadig nogle forhandlinger i gang, men jeg har ingen anelse om, hvad de indebærer, derfor har jeg valgt ikke at estimere med nogle offshore ordrer i fremtiden, siger Lars Heindorff til Ritzau Finans.

                                    En eventuelt partneraftale ville derfor være ren glasur på Vestas-kagen, mener han, og omvendt tror han ikke på en særligt stor negativ reaktion i vindmølleaktien, hvis forhandlingerne blev afbrudt.

                                    • Jeg tror ikke, at der er ret mange, der tillægger det
                                    1 Reply Last reply
                                    0
                                    • C Offline
                                      C Offline
                                      chano
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #7102

                                      meget værdi, vurderer Lars Heindorff.

                                      PRODUKTIONSDELING EN MULIGHED

                                      Janne Vincent Kjær fra Jyske Bank er dog ikke helt enig, og tror, at markedet ville blive lidt skuffet, hvis Mitsubishi-fuglen fløj væk. Dog er forventningerne i dag nok ikke så store som for et år siden, hvor Vestas-aktien steg hele 18,5 pct. på baggrund af rygterne.

                                      • Den gang var meget af snakken om, at Vestas havde brug for et kapitalindskud der er behovet ikke så stort i dag. Når det så er sagt, så er der behov for at g
                                      1 Reply Last reply
                                      0
                                      • C Offline
                                        C Offline
                                        chano
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #7103

                                        øre tingene mere effektivt med hensyn til produktionsdelen. Der kunne Vestas godt have behov for en partner på V164eren for at få det op at køre, siger Janne Vincent Kjær.

                                        Ud over V164-møllen kunne der også være tale om, at Mitsubishi er interesseret i at få foden inden for på Vestas fabrikker i Europa, nævner Jyske Banks analytiker. Japanerne har nemlig været sat i forbindelse med store offshore-ordrer til Storbritannien og er i øjeblikket ved at sætte gang i en test af sin 7 MW-mølle ved den

                                        1 Reply Last reply
                                        0
                                        • C Offline
                                          C Offline
                                          chano
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #7104

                                          britiske kyst.

                                          • Produktionsdeling ser man også inden for andre industrier, f.eks. bilindustrien, og det kunne godt være, vindmøllebranchen kunne drage sig nogle erfaringer herfra, bemærker Janne Vincent Kjær.

                                          INGEN FREMTID OFFSHORE UDEN V164

                                          Begge analytikere er dog enige om, at Vestas ingen fremtid har på offshore-området, hvis ikke der kommer skub i udviklingen af V164-møllen. I øjeblikket er Vestas ved at levere møller til to store projekter i England og Belgien, men derefter er ordreboge

                                          1 Reply Last reply
                                          0

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger