Aktiesnakken — August 2013
-
Det er vist kun lidt Vestlig kuling der har været.
-
Klart de kommer igen. Det mindste uro og de bakker op. Måske skaber de nogle nye historier til at starte op med.
-
Short ser ikke spøgelser. De skabe dem.
-
Oh year.
-
De har ikke så mange kræfter mere. Kun short ved hvad der ligger tilbage på lageret.
-
Det hele kan være brugt så der skal lånes nogle først.
-
12-aug-2013
Vestas' amerikanske rival, General Electric, har fået en ordre på 13 af sine 2,75 MW-møller til et projekt i Tyrkiet. Det fortæller GE i en pressemeddelelse.
De 13 møller skal installeres i Gök II-projektet i Akhisar og er bestilt af tyrkiske GAMA Enerji i samarbejde med GE's finansieringsarm, GE Energy Financial Services. Det er tredje vindfarm, at de to selskaber i fællesskab bygger i landet.
Møllerne installeres i Akhisar, 40 kilometer fra Tyrkiet, og ventes færdiginstalleret i -
ventes færdiginstalleret i 2014.
Tyrkiet er et vindmarked i vækst og installerede 506 MW i 2012, hvilket dermed bragte den samlede vindkapacitet op på 2488 MW ifølge tal fra BTM Consult.
Vestas har igennem tiden installeret 604 MW i landet, svarende til en markedsandel på knap 25 pct., men med leveringer for kun 48 MW i 2012 stod det danske selskab dermed for mindre end en tiendedel af årets nye kapacitet.
Vestas offentliggjorde senest en ordre til Tyrkiet i maj 2011.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind