Aktiesnakken — Maj 2013
-
Starter lidt nede. Nu får vi se.
-
Så vidt jeg husker så forventer Vestas også et pænt CF for de kommener regnskaber, men det passer måske ikke.
-
Der er chileparken sikkert ikke medregnet igen.
-
Så kan der jo være noget fabrikssalg som bliver brugt til sminke. Tøhø.
-
De forventer positivt CF for hele året, og siden Chile projektet blev offentliggjort lige i begyndelsen af året, så er man som analytiker ikke sin opgave voksen hvis man ikke kan se at det "måske" kan påvirke CF, så selvfølgeligt tager de det med i deres estimater for Q1
-
Vestas sælger møller der er profitable og fyrer medarbejdere så antallet passer til behovet. Det er det Vestas siger og det er det regnskabet viser.
-
Afskedigelser vil vise sig tydeligere i kvartalerne fremover.
-
Du har helt ret Occam. Det som aktieugebrevet ikke tager hensyn til, er at vestas helt sikkert har haft gæld bundet op i vindmølleparken, den gæld skal tilbagebetales og kreditten annulleres. Det påvirker CF negativt. Vindmølle salget i chile, vil kun kunne bidrage med 120 mio. euro. hvis vestas ikke har brugt ekstern finansiering dengang de byggede parken, og ikke siden har optaget gæld bundet op i parken, og det mener jeg er urealistisk.
-
Ugebrevet indikerer at gælden ikke er betalt og provenuet ses som CF.
-
Det tror jeg heller ikke men det er det der er lusen mellem de to negle. Kaldes smike.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind