Aktiesnakken — April 2013
-
det asiatiske marked, som ellers kunne have været leveret til det lokale marked. Elektriciteten fra en australsk vindmøllepark kan produceres helt ned til 80 australske dollar pr. megawatt time når en pris på kulstofemissioner er inkluderet sammenlignet med 143 australske dollar pr. megawatt time for et nyt kulfyret kraftværk eller 116 australske dollar pr. megawatt time for en station drevet af gas. Den adm. direktør Ditlev Engel hos Vestas har tidligere i et interview udtalt, at det australske
-
vindmarked kan vokse med 1.000 MW om året frem mod 2020, hvor landets målsætninger lyder på, at hele 20 pct. af strømmen skal komme fra vedvarende energikilder. Vestas har en stærk position på det australske vindmarked hvor man sidder med en markedsandel på godt 50 pct.
-
eller 50% ha ha ha
-
ha ha... ja..
-
og synes iøvrigt også det er vildt med deres aktietilbagekøb, det svarer ca. til 25% af mcap, og hævet 4 gange siden nytår, og aggressive share buyback programme, -det klinger altså bare godt..
-
vi må have chuck norris på banen
-
der er altid nogen der skal ødelægge festen, men du bliver svitset på denne her:-)
-
ha ha, men man kan altid ødelægge en fest... om ikke andet, så tæver man bare værten
-
ville da ære fint hvis han gjorde, for de mangler altså nogle aktier at købe i deres tilbagekøbsprogram, og bestyrelsesformanden og CEO køber kun små portioner hele tiden,
-
ha ha, har du shortet potten pete? jeg kan kun låne aktier 1 dag af gangen..
-
ja.. jeg solgte mine i kurs 40, mon ikke jeg købte potten for dem...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind