Aktiesnakken — Februar 2013
-
Vestas: Ubegrundet kursstigning - ugebrev - NY
11-feb-2013
Vestas er steget markant efter regnskabet, og det skyldes, at regnskabet ikke var så ringe som ventet. Men på den anden side var det heller ikke særlig positivt fremadrettet.
Det skriver Aktieugebrevet -
I bedste fald ser ugebrevet en kortsigtet yderligere kursstigning på 5-10 pct. før kursen begynder at sive markant.
Aktieugebrevet ser fire grunde til det ventede kursfald.
For det første er analytikerne blevet dybt skuffede efter regnskabet.
For det andet er Vestas’ soliditet efter det store milliardtab i 2012 reduceret til 23 pct. mod tidligere 36 pct. for et år siden.
For det tredje ventes omsætningen at falde markant i år i forhold til sdiste år – fra 7,2 mia. euro til 5,5 mia. euro.
Fo -
- Samlet set er der langt større risiko for kursfald, end kursstigninger fra det aktuelle leje. Men vi kan ikke udelukke, at 1. kvartalsregnskabet vil vise, at Vestas er i gang med et turn around. Men det ønsker vi at afvente, før aktien købes, konkluderer Aktieugebrevet.
/ritzau/FINANS
- Samlet set er der langt større risiko for kursfald, end kursstigninger fra det aktuelle leje. Men vi kan ikke udelukke, at 1. kvartalsregnskabet vil vise, at Vestas er i gang med et turn around. Men det ønsker vi at afvente, før aktien købes, konkluderer Aktieugebrevet.
-
Morn, Cheller du rammer ned i grødens smørklat. Et er, at Vestas ikke vil tage ordre ind, uden at der er penge at tjene. Noget andet er, at de så slet ikke tager ordre ind. Er møllerne for dyre i omk. for Vestas eller taber de andre på at hjemtage disse ordre?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
)