Aktiesnakken — Februar 2013
-
windfloat.
-
Flyt nu det fokus kryl.
-
Tænk konstruktiv.
-
Vind/BNEF: Markedet skrumper til 39 GW i år
08-feb-2013
Der bliver negativ vækst på vindmøllemarkedet i 2013. Det er forudsigelsen fra analysehuset Bloomberg New Energy Finance (BNEF) oven på et rekordhøjt men udfordrende 2012.- Vi forudser, at mængden af nye installationer falder i 2013. Vi forudser 39 gigawatt (GW), så det er et stykke lavere end sidste år, siger vindanalysechef Justin Wu fra BNEF til Ritzau Finans.
-
Kort fortalt. Det positive er at vindenergi fortsætter en enorm fremgang i instaleret MW.
-
Det negative er at den er lidt mindre end den har været.
-
Det ser jeg dog stadig som positivt.
-
faktisk er der ikke ret meget andet end at man da heldigvis trak vindmølle strøm ud af det lovforslag som dræbte solceller i DK ! samt at jeg mener at man fra politisk side er begyndt at "sparke" lidt til Dong for at være mere Dansk venlige fremover !
-
Så short du Vestas.
-
og siemens og......
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind