Aktiesnakken — Januar 2013
-
Jo lavere energiforbrug kloden har jo mindre forurening kommer der. Det er hvad det handler om.
-
et kræver energi at lave havvand om.
-
Transport.
-
Det koster ikke meget at få vand 10 km fra hjemmet, hvorimod hentes den 1000km væk ved et hav. Tjah det siger sig selv.
-
Hvis man kan pumpe olie op af en sandkasse i mellemøsten, sejle det halvvejs rundt om jorden, rafinere det, distribuere det og beskatte det heftigt og stadig sælge det for 12 kr. literen på den lokale tankstation, så er transport af vand ikke noget problem.
-
Det er korrekt, men hvor meget vil du give for dit vand?
-
Samtidig med
at energiforureningen øges. -
Hvis jeg virkelig havde brug for det, så ville jeg give meget mere end for en liter benzin. Der er mange der køber vand for over 12 kr per halve liter nede i 7-eleven, fuldstændigt dumt! Men tro mig, transport udgifterne er ikke grunden til at vand på flaske koster så meget.
-
Lidt om prisen på afsaltning.
http://ing.dk/artikel/102474-danfoss-filter-klar-til-milliardmarked-for-afsaltning-af-havvand -
Hjul. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget energi der bliver brugt for at en liter vand tages fra henholdsvis havet, søer, floder og boringer 10 km fra brugeren. Den sammenstilling findes bare ikke mig bekendt.
-
Altså fra oprindelses stedet til vandhanen hos forbrugeren.
-
Er vandkvaliteten den samme er også vigtig.
-
Det er måske det der gør vi ikke når til det
samme resultat.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind