Aktiesnakken — Januar 2013
-
Godt spørgsmål. Pete plejer at skrive det er fordi mange har ligget short siden 200 og derfor er har de ingen hast. Det er jeg absolut ikke enig i og jeg ser overhovedet ikke 200 som et argument for at forblive short. Forventer pete har andet at byde på.
-
Der er bud på mellem 20 og 40 % aktier i short? Pro shorter går efter max fortjeneste, lige som alle andre. De er ikke inden i Vestas for at tryne den, men for at tjene penge. Når der ikke er flere penge at tjene, så shortkøber de. Spørgsmålet er så om de køber aktien lang, altså squeezer?
-
jeg kender kun tallet for short over 0,5%. Det er pt ca. 23.400.000 ud af 203.704.103. Hvad der ligger af short fra 0- til 0,5% ville jeg gerne vide. Kun nogle få negativt forelskede amatører tænker som pete "plejer at skrive". Jeg går også ud fra at short over 0,5% alle er professionelle.
-
Nu vil det jo være fint hvis du svarer hjul.
-
Jeg tror sgu det er dig pete svarer med hjemmeside check hjul. Så er du vel tilfreds med svaret?
-
Her er lige en hjemmeside du også kan se på hvis du alligevel er i gang. http://www2.blackrock.com/global/home/index.htm
-
-
Der er 23,4 mio kendte shortaktier. De sidste 45 handelsdage er der omsat et snit på 2,1 mio. Med lidt hovedregning giver det volumen svarende til 21 handelsdage, alene for de kendte. Mange siger, at mindst lige så mange aktier ligge shortet, under 0,5 %. I fald, er vi oppe på 42 handelsdage. Hvis vi så antager at disse proffer vil squeeze, så er det yderligere 21 til 42 handelsdage i volumen. Mener du, at det kan listes ud, uden det påvirker?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind