Aktiesnakken — Januar 2013
-
Det kan ikke afvises, men det er bestemt ikke noget Vestas er tvunget til i form af deres kreditaftale. Jeg tror også på en aftale, men jeg finder din argumentation for hvorfor den skal komme ulogisk og i strid med hvordan forretningsverdenen fungere.
-
Som jeg ser hele sagen med MHI, så er forhandlingerne stadig i gang, men sådan noget tager tid, og MHI skal også have afklaret nogle ting omkring vestas, bl.a. om deres sparetiltag virker og om der er ved at komme styr på organisationen. Det tager tid! George Lukas forhandlede med Disney i 18 måneder om salget af starwars, og Vestas-MHI forhandlingerne er givetvis mere komplekse. Opnår vestas og MHI ikke en aftale, så er det lidt en lose-lose situation.
-
Vestas må enten opgive V164, udsætte den pga. manglende midler til udvikling, eller bede aktionærerne om en kapitalindsprøjtning, MHI sidder med en vind division, som er sat væsentligt bagud i forhold til konkurrenterne, og vil sandsynligvis aldrig blive en top spiller i segmentet.
-
Ok, tak for svar. Jeg kan sagtens forstå dine pointer, jeg mener dog at have en kapital stærk storaktionær vil give mere ro omkring vestas, og vil være med til at stabilisere aktiekursen. Det er jo ikke 100% sikkert at MHI som aktionær vil skade Vestas i Kina eller USA, der ligger allerede mange vestas aktier i depoter hos Nomura, men det er selvfølgelig ikke så "in your face"..
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind