Aktiesnakken — December 2012
-
Hvordan får medlemmer indflydelse på foreningens mål? Det er jo et rigtig godt spørgsmål som ethvert medlem vil være interesseret i.
-
Hvis vi ikke havde haft vind i vores energisystem, havde markedsprisen på el været højere, da gas og kul har væsentligt højere marginalpriser. http://www.windpower.org/da/aktuelt/debat/vinden_vender.html
-
Cykel her er lidt om artiklen fra i går. http://www.energy-supply.dk/article/view/94083/juletravlhed_i_vente_for_vestas
-
LORC udbygger vindmølle-testcenter. http://www.energy-supply.dk/article/view/94084/lorc_udbygger_vindmolletestcenter
-
1st Ever Floating Wind Turbine In USA Now Being Tested
Read more at http://cleantechnica.com/2012/12/16/first-floating-wind-turbine-in-the-usa-now-being-tested/#GGmYMHqoAUX2p84L.99 -
Hvad er der lige gang i her. Det er vel en del af MHI eller hvad? http://www.windpowermonthly.com/news/1164643/GDF-sells-Canadian-assets-Mitsui-Fiera-Axium/
-
Ok. Det er svært at se hvem der ejer hvem i de store firmaer.
-
Vestas kommer ikke uden om igen at skulle bede aktiemarkedet om nye penge, konkluderer Reuters på baggrund af vurderinger fra analytikere. I en rundspørge, som nyhedsbureauet har foretaget, venter otte af de 10 adspurgte analytikere, at vindmølleproducenten vil gennemføre et aktiesalg inden udgangen af 2014. To af de otte venter, at det sker allerede i 2013, mens de øvrige først venter, at det kommer i 2014.
-
- Vestas får brug for kapital engang i 2014, og omfanget bliver nok i samme størrelsesorden som den obligation, der udløber, siger Jacob Pedersen fra Sydbank til Reuters og henviser til obligationen på 600 mio. euro, som udløber i marts 2015.
/ritzau/FINANS
-
Det kører da vist for Iberdrola. http://www.rechargenews.com/
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
)