Aktiesnakken — November 2012
-
Den pointe jeg forsøgte at lave, var sådan set heller ikke at at det var spild af tid, men at mange privataktionærer er for overoptimistiske, både hvad angår forventet profit, men også tidshorisont. Generelt er der ikke mange der har en forståelse for hvordan tingene fungerer i virksomhedsverdenen og investeringsbranchen, det kan jeg bl. a. se på debatten herinde, der køres i ring med emnerne og forventninger til udfald er urealistiske.
-
Jeg kan kun give udtrykke for til dels mig selv og så det generelle jeg læser her på Vestas chatten.Og der er ikke mange her der reelt har store forventninger til kursen i Vestas.Før end at de har leveret pæne kvartals regnskaber eller er blevet en del af MHI.
-
Nu er rygterne om MHI aftalen efterhånden ved at være gamle, men har man fulgt diskursen på diverse aktiefora, så skulle man tro at den var kommet i hus for flere uger siden, det er så ikke sket, men der tales stadig om den som var den given, og som om vi kan forvente den når som helst.
-
PTC inden jul-MHI-Kapitalpartner-Ramme aftaler tids horisont fra nu og frem.Både ramme aftaler og PTC er noget som måske kunne friste de store tilbage og det lange seje træk kan påbegyndes- MHI kan afhængig af aftale struktur få lortet til og eksplodere.En kapitalpartner kunne også afhængig af hvem det er løfte kursen væsentligt.
-
Altså at bankerne måske har været nødt til og strække sig lidt mere end de egentlig har lyst til.Mod til gengæld og få frisk kapital med.Så hvis vi har ret i det-så følger de øvrige med når der skrevet under af bankerne.Så det kan være i morgen eller om 14 dage.
-
Når vestas jvf dem selv har lavet en aftale med bankerne om et mindre arrangement end som hidtil-endda med nedbringelse af arrangementet.Samtidig med at de skal i gennem et udfordrende 2013 og står overfor enorme investeringer i offshore.Så kan det kun betyde at både banker og Vestas er vidne om en ny kapitalpartner og et samarbejde med MHI enten på den ene eller anden måde.Ellers giver det ingen
mening. -
Det er det som er så skide skægt når børsen og andre skriver at det er en skidt kredit aftale.Og at vestas ikke kan nå og tjene pengene til det.Nej det kan de ikke-Så hvordan mon det kan være at Vestas og bankerne mener at kapital grundlaget er
tilstrækkeligt .? -
Hallo,det er som at stå og se en der er ved at drukne ?? Hjælp.... Og man kaster ud en livboje ,og redder personen! Man vender sig om og tror at folk vil berømme en ? Men eneste kommentar man får er : det havde da været bekvemmere med en redningsflåde !!

-
Hej,travl dag ?
-
Forstår ! Har været optaget,og lige kigget igennem !
-
Noget nyt fra Aka,om Q&A? Er det ikke tid at prøve snart om de er interesserede ?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind