Aktiesnakken — Maj 2012
-
22:35 Investorerne taler nu for første gang om, at der er en reel mulighed for, at Vestas fremtid som selvstændig vindmøllegigant er i fare. Selskabets problemer stikker langt dybere end hidtil antaget.
Samtidig lyder vurderingen, at det kan blive mere end svært at finde en køber til virksomheden, der i går chokerede med et katastrofalt kvartalsregnskab, der viste et underskud på 1,2 mia. kr.
-
Vestas afleverede onsdag et skuffende resultat for første kvartal af 2012, som igen sætter spekulationer i gang om muligheden for, at Vestas kan ende på kinesiske hænder, skriver Berlingske Business. Flere analytikere mener, at Vestas er et varmt emne for et kinesisk opkøb, selv med det nyrapporteret milliardunderskud.
- Det ville give god mening for kineserne at købe Vestas, fordi de kan det, som kinesiske vindmølleproducenter har brug for. De har markedsandele uden for Kina, og de har produk
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
