Aktiesnakken — April 2012
-
Vestas kan efter alt at dømme godt skyde en hvid pil efter drømmene om at blive valgt som leverandør af 600 megawatt til en hollandsk offshore vindparkzone. Udvikleren af projektet, Typhoon Offshore, har ifølge Recharge nemlig annonceret en intention om at bruge møller fra Siemens Wind Power. Projektet går under navnet Gemini og vil blive delt i to blokke på hver 300 megawatt.
Vindmølleproducenten Bard stod oprindeligt bag projektet og havde i sin tid planlagt at bruge 120 stk af sin egen 5 MW
-
Den globale vindindustri er i krise og lider under de samme symptomer som Vestas, og markedet står over for vigende efterspørgsel, prispres og overkapacitet. Selvom salget af vindmøller er stigende og ordrebøgerne er fulde, er selskaberne ikke i stand til at tjene penge på dem. Det skriver Jyllands-Posten E&Ø onsdag.
En gennemgang af vindindustrien foretaget for Jyllands-Posten af analysehuset Dansk Aktie Analyser viser, at overskuddet i verdens otte største vindproducenter alle har fået deres
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind