Genmab — Februar 2021
-
Nu mangler vi bare at Genmab annoncerer de har købt Bitcoin så stiger aktien x 6, som flere amerikanske aktier har gjort, virksomheder der intet tjener og har store underskud flyver op på børs fordi de har investeret i bitcoin i stedet for arbejdskraft og maskiner, det er helt den omvendte verden og ender forhåbentlig galt, det fundamentale er sat ud af spil det er blevet umoderne fordi der trykkes alt for mange penge og de kanaliseres det forkerte sted hen!
-
Aldrig har Genmab tjent så mange penge, aldrig har de skulle guide så høje beløb, aldrig har aktien faldet så meget op til regnskab uden resten af markedet er fuldt med. Aldrig har jeg set noget lignende og aldrig har jeg glædet mig så meget som til guidningen, det bliver vildt spændende!
-
Håber vi...det er godt nok noget af en lussing. Øl-aktier stiger som noget af det eneste, så kan man da altid drukne sorgen;-)
-
Det er vist mere en pharma/biotech-ting end det er geografisk
-
Måske retssagen er tabt og de taber hele firmaet og må aflevere det til J&J eller noget andet er i spil. Jeg har en ide om hvad der foregår men det er en længere historie om stigende inflation, mulig stagflation og "sikre aktier" flyttes over i obligationer igen. Men tror ikke helt selv på scenariet endnu.
-
Yep sikre danske aktier falder på ekstrem lav volumen, hvilket kunne indikere at nogle vil ud og søger nye græsgange fordi de måske regner med at obligationer igen stiger fordi inflationen stiger og renterne derfor må stige så der ikke kommer hyperinflation, jeg tror dog bare ikke på scenariet for nuværende, det bliver kun et lille rentehop og så tilbage igen og mere QE.
-
Det er jo ikke mere underligt aktien siver godt 10% på ingen nyheder end når den stiger ditto.....
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind