Genmab — December 2017
-
Der bliver godt nok snakket meget Genmab kurs herinde, og det bliver der nok også fremover, og ikke noget mærkeligt i det. Den gang kursen bare gik op var der også meget snak om den..... mon ikke man glemte at trykke på bremsen på et tidspunkt ? Jeg tror det ! Kursen kan være påvirket af mange ting...... og nu kommer jeg så til det, som jeg egentlige ville sige -:).
-
Jeg giver da Vitus ret i, at der skal mange gode nyheder til, for at opveje en bagatel med negativt fortegn. Vi så det også, da JNJ sløjfede et forsøg, der var uden væsenlig betydning, og man ville ikke binde flere penge i det. "Ned i hullet" med kursen på Gen. Jeg kan ikke få øje på, hvad Gen skulle have meldt ret meget anderledes ud, end de har gjort. At vi får færre milestonesbetalinger end i -17, kan vel ikke overraske nogen. Vi har jo fået næsten alt, hvad der er udsigter til ang. Dara.
-
Men hvad er der så egentlig snart tilbage som tungtvejende begrundelser for det massive kursfald? Jeg synes efterhånden, jeg har set jer pille det meste fra hinanden, og det der står tilbage er uheldig eller amatøragtig kommunikation. Det kan nok ryste en aktie. Men det er jo ikke substantielt.
-
Jeg synes det er meget uheldigt at kommunikere, “at en fremtidig udgift/investering eller stigning i en udgift/investering går lige op med en fremtidig indtægt/stigning i en indtægt” ..... det er da mere end almindelig upræcist, og vil altid kunne misforstås. Genmab er da et børsnoteret selskab !
-
-
Det har jo aldrig været et mål for JVDW at stable pengene, men at udvikle selskabet og de nye medicamenter. Hvis vi skal regne med, at hver gang, de iværksætter et forsøg, der koster penge, så dykker kursen - så er det da med at komme væk. Jeg er begyndt at samle Bull 2.
-
Med udgifter i '17 på omtrent 1 mia. kr. og en uovervejet guidance på stigning i udgifter på 40-50 pct. kan det ende med at blive så lavt som 1,4 mia. kr. i '18. At nogen analytikere eller andre kunne komme frem til at det skulle svare til salget, der så kun ville være marginalt større end i '17, vidner da om en dumhed der alligevel er større end jeg havde forventet. "Kan det mon passe," er en meget god ledetråd, der kunne have været anvendt her.
-
-
Tak for link Budweiss. Man må formode at kræftlæger worldwide vil lytte når en kapacitet som Dr. Usmani fremhæver Dara så stålfast som det bedste af det bedste. Hvis ikke , så får de et forklaringsproblem over for deres patienter hvis de insisterer på at komme på en Dara kur og bliver det nægtet. Thumbs up for Usmani og hans slags.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Hvilket niveau ?