Genmab — November 2017
-
@Vitus jeg ved ikke hvorfor de vil ud - måske pga teknik, det kan måske være. Jeg forholder mig bare til det massive salgspres fra AB, som jo mange dage har været helt oppe på 0,1% nettosolgt af aktiekapitalen. Det giver i min bog ikke mening at sælge så meget og gennem så lang tid til 1200, hvis man vil købe op senere. Så derfor tror jeg ikke på de opkøbsspekulationer, som har været fremme gennem i hvert fald et par år.
-
Jeg tror ikke der vil komme en fjendtlig overtagelse, da en køber nok vil have tilfredse medarbejdere med. Og vi, som var glade aktionærer da kursen var 1450, vil nok ikke nu acceptere et bud som tager udgangspunkt i en kurs som i et par måneder har været presset. Man får nok ikke den store rabat ud af det, så derfor må det give et nettotab for dem. @nohope enig

-
Nohope.... Mit spørgsmål, går egentlig ikke på, om Genmab kan blive solgt, eller til hvor meget.... Jeg forsøger som bare at danne mig et billede af, hvad det er der gør, at dem der virkelig kender Genmab casen ned i mindste detalje. - Hvorfor de ikke ønsker sig et salg, med en eller anden form for gevinst, og vel og mærke fri for yderligere risiko?
-
Jeg kan sagtens følge Solsen. Et selskab som Genmab med så meget " tilhørsforhold " til J&J og en kasse beholdning på 5 mia. Er en lækkerbidsken for dem. Og de har insiderviden om Dara i solide og ved at Tiso kan blive en gevinst på sigt. Det er ikke urealistisk med et bud.
-
Jo længere tid aktien er under pres jo mere piveri, jo mere piveri jo større chance for at få sit bud igennem.....er set før, history repeat itself! And you havent seen nothing yet. Udfra piveri-niveauet herinde er de godt på vej til at gøre folk møre, men hvis de virkelig vil kan de køre kursen i 970 og lade den ligge der i nogle mdr. er mit gæt, men så vil jeg også være 75% sikker på den tese, ikke før, lige nu kan der være andre årsager.
-
https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-01-26/j-jto-buy-actelion-for-30-billion-spin-off-research-operations Actelion casen der sluttede i kurs 280 CHF. Dykkede i efteråret fra 150-160 til omkring 125 for at ryge over disken i 280 for en del af virksomheden, idet ledelsen/ejerne ikke mente de fik betaling for deres tidlige pipeline

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind