Genmab — November 2016
-
Lige en hurtig kommentar vedr. de certifikater. Kursen bliver jo først opdateret når certifikatet bliver handlet. Den underliggende kurs ændre sig dog konstant i forhold til det underliggende aktiv, hvilket i også kan se på køb/salg.
-
Nickstar..Hvorfor leger du marketmaker for certifikaterne? Det er dag unødige penge ud på kurtage.
-
da
-
Hva mener du med marker maker? Synes bare at ha oplevet at kursen på dem ik har ændret sig ved luk, selvom de i burde ha været højere( ift den kurs man ser på certifikatet, men som ik er opdateret i min beholdning) så for at undgå kursen slutter lavere. Je
g ka ik altid forstå certifikakernes bevægelser. -
Den underliggende kurs ændrer sig konstant efter det underliggende aktiv. Du behøver ikke at "styre" kursen ved dine køb og salg.
-
-
Jeg har hele året købt certifikater hos Commerzbank uden kurtage via Nordnet. Det har fungeret upåklageligt. Desuden kan man på CB danske hjemmeside se streamende kurser på certifikaterne. Jeg har besluttet at fortsætte med CB efter 1.1.2017, hvor der skal betales kurtage
-
"14/11 10:52 af royal Ovenikøbet bliver de beskattet som kapitalindkomst :-(" - Hej Royal, er begyndt at handle genmab bull. Hvordan foregår beskatning som kapitalindkomst? Kan du kort forklare det, og sende et godt
link evt. hvor jeg kan læse op på det? -
Hej pensionisten! JA det noget af en jungle. Har nogenlunde styr på normale aktier.
27 procent i skat af de første 51.700 kr. (2016: 50.600 kr.) i aktieindkomst
42 procent af aktieindkomst ud over 51.700 kr. (2016: 50.600 kr.). Det virker temmelig ligetil syntes jeg. Jeg har det dog lidt sværer med de geared produkter. Jeg har læst mig frem til at man betaler en daglig kurtage der svarer til 1% af 365 (dage). Altså hvis jeg har min aktie i 5 dage er regnestykket 5/365=0,013%.
-
Er det rigtig forstået? Men denne kapitalindkomst. Hvor meget er den på? Lad os bare sige at det investeret beløb er 100 000kr
Kan du give nogle regne eksempler eller lignende? -
Er godt nok glad for nu at jeg følger med her på ProInvestor. Ellers havde jeg da fået mig en grum overraskelse. Troede gearede produkter havde samme regler som ordinære aktier

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind