Genmab — November 2016
-
være nogen som låser rundt regnet 2% af aktierne i Genmab fast. Ellers må der et sted være andre der har decideret naked shorts og i så fald er disse gemt af vejen for finanstilsynet og jeg tror ikke Nordea ville indvillige i et så lyssky samarbejde.
-
Jeg kan personligt godt forestille mig at der findes en eller flere store investorer som af strategiske eller skattemæssige årsager ikke ønsker at sælge Genmab, men omvendt gerne vil låse deres profit fast. Jeg kan også samtidig forestille mig at udbyderen af call optioner vælger at trækker sig idet 2nd line approval kommer i hus og der måske opstår problemer med at låne aktier.
-
Det er ikke til at sige hvordan tingene hænger sammen. Men jeg kan ikke forestille mig andet end at Nordea afdækker sig via call optioner eller har et mellemled der afdækker sig på den måde. Alt andet ville være for ineffektivt og kapitalkrævende i forhold til fortjenesten på at udstede Bull certifikaterne.
-
Citat start: “…Nordea Bank AB (publ) kan også foretage ændringer i certifikatets vilkår som følge heraf. Det samme gælder, hvis der sker en lovændring, hvis Nordea Bank AB (publ) ikke kan risikoafdække sine forpligtelser under certifikatet, eller hvis Nordea Bank AB (publ)s udgifter til risikoafdækning stiger…” <-- citat slut..
Ergo er Nordea naturligvis risikoafdækket ! -
Tak David.

-
Godmorgen.

-
-
Sunstone får i pose og sæk med svensk succes
En svensk, milliardstor biotekbørsnotering, der er i samme liga som den seneste danske biotekbørsnotering, betyder, at Sunstone Capital både kan trække et markant tocifret millionbeløb ud til sine investorer og samtidig hæve det svenske selskab til at være blandt dets største investeringer.
(medwatch.dk)
-
-
Sukkeralf - Jeg har set på den, men synes den ser mega dyr ud.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind