Genmab — November 2016
-
Raun - hvis en aktie er ved at blive opkøbt, så vil den stige forinden, idet rygterne vil brede sig. Før et børsnoteret selskab opkøbet er der ca. 200 personer der ved om det. Ansatte i køber, konsulentfirmaer (McKinsey etc)., Investmentbanker (GS etc.). Desuden har opkøbsmålet er interesse i at sprede rygtet, fordi det kan få konkurenter til køber på banen, og derved presse budet op.
-
Enig McJean, - men ingen af os tænker tanken før det er for sent. Vi diskuterer om alt muligt andet og hvor store stigningerne kan blive mv. Men ingen kommer i tanke om at der kommer en "sell-on-facts" periode fra AB, som gør stigningerne kortvarige og minimale.
-
det passer langt fra prisen vil presses nedaf for at gøre købet billigere, da der er mange penge på spil. Et godt eks. er statoil retrail der faldt fra 60 - til 37 da de blev opkøbt af et canadisk retrail firma. Aktionærerne samlede sig men kunne ikke modstå opkøbet da moderselskabet statoil havde givet tilsagn på 50% af aktierne, så var de sidste 40% nemme og billige
-
Retraildelen gav stort overskud og var en kæmpe succes, de kunne faktisk tjene penge i DK af alle lande, hvilket Shell ikke var i stand til og måtte give op. Faldet kan kun tilskrives opkøbet og er langt fra noget enkeltstående tilfælde i markedet. Om det er snyd er måske kun et spørgsmål om moral og kan ikke nødvendigvis tilskrives noget kriminelt, men små-aktionærerne ender altid med sorteper
-
Mcjean - hvad så med ISS, TDC, Falck, Gambro, danisco etc. etc. De blev alle kørt kraftigt op før bud på rygter. Dit argument holder ikke.
-
En tidligere langrendsstjerne Bjørn Dæhli tror jeg det var, stod bag protesterne men der var intet at komme efter. Sidenhen har Circle K som det hedder nu haft vanvittig succes i Europa. Der findes et hav af sager om nævnte i USA kører der dagligt retsager om kursmanipulation i forbindelse med opkøb. Vi havde denne diskussion herinde for et par år siden med nogle virksomheder, jeg har dog ikke linket mere
-
Mcjean den der bliver vi aldrig enige om. Du tager fejl i 90% af tilfældende. Se på da Medivation blev købt. tidligere på året. Aktien steg 100% i processen op til det. Sanofi forsøgte med et skambud, men prisen endte 50% højere da Pfizer slog til.
-
Er enig med Mcjean.... Det afgørende er scenariet op til et købstilbud, og det kan gå begge veje.... Men retorikken hos Genmab, har virkelig været agressiv igennem en lang periode. - Det kan efter min vurdering, sagtens være et forsøg på at tale kursen op. - For at få en eventuel større præmie, i tilfælde af......
-
Jeg tager ikke fejl da jeg skriver både og og ikke enten eller. Jeg sætter altså ikke % på sandsynligheden for det ene eller andet, siger bare at det andet forekommer. Hvis kursen falder til OWH's berømte 970, så vil jeg i mit stille sind ikke blive overasket over et bud, tværtimod.
-
Vi er jo nærmest alle enige om, at bare vi har tålmodighed og giver Genmab tid, så skal kursen nok stille og roligt kravle opad - og vi har set disse lettere uforståelige ture op og ned mange gange. Det eneste vi indtil videre har set gang på gang (siden Daratumumabs indtog) er, at kursen før eller siden igen ligger i ATH
-
god pointe Sukker!
-
Not a goo
d day for biotech
https://www.businessinsider.nl/juno-jcar015-patient-trial-put-on-hold-2016-11/?international=true&r=US JUNO -29% premarket
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind