Genmab — April 2016
-
-
Morphosys har lavet flere aftaler og formået at få mange antistoffer i klinikken, hvilket viser stor kvalitet i deres teknologi og evner. Der er tidligere lavet en top 50 liste med de mest indflydelsesrige personer indenfor antidtoffer - her havde Morphosys tre på listen og to i top ti, hvis jeg husker rigtigt.
-
I den sene partner pipeline ser jeg gode muligheder for deres IL23 antistof Guselkumab og ret spændende med Gantenerumab, da det er i Alzheimer - stor indikation, men svær. Bimagrumab kender jeg ikke meget til, men mener tidligere at have læst at Novartis har store forventninger. Ligeledes blev der tidligere spekuleret i om Novartis ville købe MorphoSys.
-
Det vigtigste er deres egen pipeline, men her er deres vigtigste stof MOR202 jo mere eller mindre ude. MOR208 er et enhanzed CD19 antistof inlicensieret fra Xencor - det tror jeg ikke meget på, da hele Cd19/CD20 området er i hård konkurrence, med Roche som den absolutte vinder. Xencor iøvrigt også interessant med deres enhanzer teknologi og nu også bispecifikke teknologi. Vi kender lidt til deres CD38/CD3 udlicensieret til Amgen. De har også CD20/CD3 i præklinikken som Genmab - gud forbyde det.
-
Gode tanker Sukkeralf.
-
Nogle der kan kaste lys over hvilket produkt der er tale om her? Kunne godt lyde som daratumumab som "lige er blevet godkendt i USA" og som "forventes godkendt i Europa inden for få måneder" og som desuden bliver omtalt som "et paradigmeskift indenfor kræftbehandling" (det er vist hørt før om Dara). Men til behandling af modermærkekraft? http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-04-10-ny-behandling-kan-saette-aggressive-kraeftformer-til-vaegs
-
Men vi har aldrig hørt daratumumab omtalt omkring modermærkekræft. Hvis det havde været tilfældet, så havde reklametrommerne vel forlængst været sat i gang
-
Det første der omtales er checkpoint inhibitorer og det sidste er CAR-T. Genmab arbejder ikke med det sidste, men med checkpoint inhibitorer har man (Janssen) lige indgået samarbejde med Roche's Atezilimumab - en PD-L1 inhibitor. Desuden har man samarbejdsaftaler på DuoBody teknologien med to biotekselskaber indenfor checkpoint inhibitorer.
-
Ok... Det undrede mig bare ift. at behandlingen lige var blevet af FDA og forventes godkendt i Danmark (EU) inden for måneder. Men helt sikkert, vi havde jo nok hørt om det, hvis det var dara

-
*godkendt
-
Jyllands-Posten har også artiklen. Det er ipilimumab og interleukin-2 der anvendes til disse patienter
-
Ah ok, tak MUFC

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind