Genmab — Marts 2016
-
En god ven i et sådant job skildrede det for mig. Han er mega bullish på Genmab, men reducerede alligevel pga dette
-
Spot on MUFC..Jeg hører det samme fra mine kontakter.
-
Det tror jeg ikke. Modnet biotek og medica har en lang forhistorie som "Safe Habour". Råvarer er cykliske.
-
OHW - trendskiftet i råvareaktier skete pga prisen på det underligende aktiv gik kraftigt ned.
-
Hvis pharma kan holde prisniveauet for deres produkter, så ser du ikke samme korrektion.
-
Udover dette er der altid plads til special cases, hvor en virksomhed oplever en fantastik udvikling trods dårligt aktiemarked. Og vi mener jo sammen med andre at Genmab er en sådan virksomhed
-
Vi skal i sammenhængen med "produktprisen" ikke underkende betydningen af den amerikanske snak omkring behovet for lovgivning omkring medicinpriserne.
-
Asset Managers har excelark kørende døgnet rundt, hvor de måler hvordan det går deres portefølje i forhold til benchmark. Og hvis de ryger et par % under benchmark, så ændrer de porteføljen, og lægger sig nogenlunde som benchmark.
-
Helt rigtigt Helge. Og derfor gik mange allerede sidste år i gang med rotation. Genmab kunne køre videre pga produktgodkendelse og ASH. Men efterfølgende har den fulgt pharma/biotek trenden. Novo toppede jo også sidste sommer, selvom der er kommet gode nyheder siden, LEADER, SWITCH osv
-
ohoj folkens - jeg kan se, at noget har inspireret et større udsalg fra udlandets side. Mon ikke det er en uhellig combo af sektorrotation og short-selling?
-
Lidt lige som dara+imid er det en ganske effektfuld cocktail...
-
Er der rapporteret nye shorts?
-
næh - ikke ud over de der amerikanske gamblere. Men der kan jo sagtens sætte massive shorts, bare de kommer fra flere sider
-
I US ved jeg, at man kan finde opgørelser over den akkumulerede short-interesse i et selskab. Findes der noget lignende her i dk/europa?
-
jeg har ikke kunnet finde noget
-
Bare det ikke er Kerrisdale. Så sætter de en massiv pressekampagne igang, hvor de nedgør Genmabs produkter
-
Men ok, Bavarian indberettede dem for kursmanipolation. Så mon ikke de holder snitterne fra Danmark
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind