Genmab — Januar 2016
-
Vi bruger olie til transport, opvarmning og til industrielle formål i store dele af industrien f.eks. plastfremstilling. En lav pris er godt for væksten. Men det investorer generelt er bange for, er den lave efterspørgsel på olien f.eks. fra Kina.
-
Det tager man som indikator for at en stor global vækstmotor er gået ned i gear.
-
Fra Nordea" Alene besparelsen ved at tanke benzin i
2015 lå på USD 115 mia., hvilket langt overstiger de tabte investeringer i olieproduktion
(USD ‑71 mia.). De positive effekter skal nok komme, og potentialet for G7-
væksten, alene med det olieprisfald vi allerede har set, ligger på ca. 4% vækst." -
Netop JKY..Tak for citat.
-
Investorerne glemmer også, at Kina hamstrede olie sidste år samt at udbuddet af olie er voksende.
-
Det presser prisen ned uden at være en reel indikator for væksten i Kina.
-
Jeg er også sikker på at Kina har hamstret andre råvarer de seneste år.
-
Altså i et faldende marked.
-
Apropos konkurrencen i CD3/20: https://ash.confex.com/ash/2014/webprogram/Paper75657.html
-
Idag havde jeg set os ryge over 900, så det betyder vel blot jeg ikke ser så godt i tiden. Ved godt det er negativt marked og at vi er steget meget, men jeg er en lille smule skolepigefornærmet samt morfarskuffet, er måske ved at hoppe på vognen omkring det nok slet ikke ville være så skidt hvis vi blev købt. Så kan man også ligesom "komme videre" - jeg har efterhånden været i aktien i 6-7 år.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind