Genmab — Oktober 2015
-
med dagens antal udestående aktier
-
sidste år var udbyttet 4,5 kr. så det realistiske er nok omkring 5 kr. for 2015 regnskabet
-
Hvis stk. prisen er vigtig for dig så kan du da ligeså godt købe Neurosearch. Den koster kun 2 kr. pr. aktie
-
stk. prisen er jo fuldstændig irellevant i forhold til aktiehandel.
-
Det betyder jo bare at du kan geare endnu hårdere i Novo dvs. at du får en endnu større risiko ?
-
Jeg syntes det er en god ide du spreder din risiko, men dine argumenter er altså ikke gode
-
ja hvis man har penge nok, men hvis du ikke har penge nok, men hvis belåningsværdien er 85% kontra 30% så betyder det noget for sådan en som mig.. jeg ka´jo ikke gå ned til min bankrådgiver og spørge om jeg kan få en blanko kredit på 85% af min investering til køb af Novo aktier eks.
-
du glemmer at det er en margin konto. Dvs. hver gang Novo Nordisk aktiekurs falder tvinger Nordnet dig til at sælge ud af dine aktier for at bringe dine marginforhold på plads ! Når man gearer 85 % skal der kun meget få % fald i Novo til for at du får seriøse marginkald
-
85 % margin svarer jo til at du kan geare din portefølje 1:5 i Novo aktier. Falder Novo så 20 % er hele din konto i 0 og du har allerede haft massive margin sellouts inden da.
-
Derfor man aldrig bør investere i margin konti. Du er ikke selv i kontrol over hvornår du vil købe og sælge
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind