Genmab — September 2015
-
D
er jo også Morgan S i morgen aften at se frem til: "Copenhagen, Denmark; September 9, 2015 — Genmab A/S (OMX: GEN) announced today that its CEO, Jan van de Winkel, Ph.D., will present a company update at the Morgan Stanley Global Healthcare Conference in New York, New York at 1:05PM EDT / 7:05PM CEST on September 16, 2015. -
De to leukæmimidler Imbruvica fra Janssen og AbbVie og Arzerra fra Genmab og Novartis kæmper om at erobre det globale marked for lægemidler mod kræftformen kronisk lymfatisk leukæmi (CLL), og nu kan førstnævnte middel måske snart tage et vigtigt skridt i forhold til at lægge sig i spidsen i USA.
-
Jannssen og AbbVie oplyser således, at man har indsendt en ny ansøgning for Imbruvica (ibrutininb) til de amerikanske lægemiddelmyndigheder, FDA, for midlet som enebehandling af CLL-patienter, der ikke tidligere har modtaget behandling for deres sygdom.
-
Den nye supplerende ansøgning for Imbruvica, der allerede er godkendt som andenlinjebehandling af CLL-patienter i USA og førstelinjebehandling af CLL-patienter med en genfejl kendt som 17p deletion, er baseret på data fra fase 3-studiet RESONATE-2.
-
Dette studie viste, at Imbruvica var mere effektiv end kemoterapien chlorambucil i behandlingsnaive patienter med CLL eller småcellet lymfocytisk lymfom (SLL). Data fra et tidligere fase 3-studie i dette program, kaldet RESONATE, har vist, at Imbruvica som enebehandling sikrede længere overlevelse for patienterne end Arzerra.
Arzerra er godkendt i USA som førstelinjebehandling af CLL i kombination med netop chlorambucil. -
Imbruvica er udviklet af Johnson & Johnson-ejede Janssen i samarbejde med selskabet Pharmacyclics, der blev opkøbt af amerikanske AbbVie i en handel, der vil beløbe sig til 21 mia. dollars, tidligere på året. Det er rent formelt Pharmacyclics, der har indsendt den nye ansøgning til FDA på vejne af de to medicinalselskaber.
-
Chlroambucil er jo ikke voldsomt brugt - mener Jan på et tidspunkt nævnte at kun 5% af CLL patienterne i USA får det. Lidt mere brugt er det vist i Europa. Det viser også hvorfor både Genmab og Roche med deres CD20 kombier ikke rigtig har flyttet salget voldsomt.
-
Tror mest det er indenfor Autoimmun Arzerra der er et potentiale 5 år frem i tiden
-
indenfor cancer ser det altså hårdt ud. Konkurrencen er ekstrem. Og faktisk kan Dara måske også komme ind i det marked
-
Dem har vi andre også kendskab til celsisu
-
Ofatumumab i cancer-indikationerne var jo en del af en større deal, så svært at sige udfra dette hvad deres syn på sagen er - udover at de har filet for maintenance. Men ja i AI indikationerne har vi et nyligt bevis på at de vil i sving, men det har desværre lidt lange udsigter
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind