Genmab — Maj 2015
-
Rullede lige Daratumumab igennem min DCF analyse. Den sagde ca. 900 kr. i NPV alene for Dara hvis jeg anvender 5 mia. $ i topsalg i 2030 og 18% royalty og 8 % WACC
-
Enig. i M&A scenario kan Genmab sagtens være 1200-1500 værd i dag. Men jeg køber ikke aktier med det formål at de skal blive opkøbt. Det er for risky. opkøb vil være en bonus
-
Dobbelt enig! Pointen jeg ville frem til, var sådan set bare, at med den M&A aktivitet der er i branchen, så undrer jeg mig over at vi ikke har set mere interesse for genmab Det kan være fordi, at BP ved at de ikke får accepteret et bud, selv hvis de byder godt over 1000 kr. per aktie.
-
Fantomas. Jeg tror der er ENORM interesse for genmab pt. Alt andet giver simpelthen ikke mening med den værdi der er i Genmab for en køber.
-
Men vi vil jo ikke høre noget om dette før bestyrelsen anbefaler at tage imod tilbuddet. Og tror vi skal over 100% i præmie før bestyrelsen vil anbefale salg offentligt
-
Ja. Nogle gange vil bestyrelsen skulle fortælle aktionærerne om tilbuddene selvom de ikke selv anbefaler det.
-
Helt sikkert! Den måde JdW går ud offentligt og kommentere på aktiekursen er meget unaturlig for en direktør. Normalt har de ingen kommentarer, eller nøjes med at sige noget som "det er da meget beklageligt" (hvis aktien er faldet) eller "Vi er glade for at vores aktionærer for noget ud af vores hårde arbejde" (når kursen er steget).
-
Men de skal først oplyse om tilbuddet hvis der kommer noget konkret og endeligt. Så selvom 4-5 BP henvender sig til genmab og siger hvad bestyrelsen syntes til 1.000 kr. pr. aktie og de siger det er for lavt behøver de ikke melde noget ud
-
Enig Fantomas. Og det samme gjorde ATP i børsen. Virker som om både ATP og JdW er ekstremt bange for et opkøb og derfor har behov for at kursen komme højere op så et opkøbstilbud på eksempelvis 1000 vil se mindre attraktivt ud
-
Repsac mener at hvis der kommer et fast og endeligt tilbud skal de fortælle markedet selvom de ikke anbefaler det. Aktionærerne skal jo stadig have muligheden for at acceptere buddet selvom bestyrelsen ikke anbefaler det
-
Nemlig. Jannsen må jo godt via pressen oplyse at de afgiver et købstilbud på samtlige af genmabs aktier til kurs 1000. Det kan genmabs bestyrelse intet gøre ved. de kan kun trykke en fondsbørsmeddelelse og sige de anbefaler aktionærerne at takke nej
-
Men meget få overtagelser sker "fjentligt" på den måde. Normalt vil en køber jo gå til genmabs bestyrelse og høre hvad prisen er. Bestyrelsen vil så nok tage lidt kontakt til deres største aktionærerne for at finde ud af hvad deres bagland tænker. og er den endelige pris ikke enig med hvad køber vil give hører markedet det aldrig
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind