Genmab — December 2014
-
Ved i egentlig om det er lovligt her op til årsafslutning og man gerne vil sælge nogen aktier for at realisere et tab, og man så kan sælge dem og så en anden der kan købe dem. For har nogen aktier jeg gerne vil sælge og min bedre halvdel købe. For at undgå at betale for meget i skat af gevinster der er realiseret ?
-
ved jeg ikke sukker. Det er ikke fordi jeg ikke vil have aktierne, bare realiseret et tab på en aktie, da jeg tidligere har realisteret en gevinst. Konen gider ikke betale skat når det kan undgås. Så kunne jeg hjælpe ved at købe dem. For udbyderne er den samme, så hun kunne sælge og jeg kunne købe dem. Bliver bare i tvivl om man "må".
-
Ja vi er gift... Men jo hvis vi gør det skal der ikke betales skat af hendes gevinst. Men du kan have din pointe i at gevinsten er vidst på 30k så det er jo til den lave sats. Jeg har ordnet min konto så den store gevinst jeg tog tidligere for at gå i BIOP er udlignet. Så skal ikke sælge flere GEN i år for så skal der betales den høje sats. Så ville gerne vente til 2015 - medmindre markedet skal i hullet pga. olien.
-
Du har selvfølgelig helt ret i, at kontantbeholdningen og skatteaktivet også har en ikke uvæsentlig værdi. Og de aktiver indgår også i værdiansættelsen. Min værdiansættelse baserer sig på en risikojusteret dcf-model (cash flow), hvori aktiverne indgår. For at synliggøre overfor Sydbanks kunder, hvordan værdierne i Genmab er fordelt på de forskellige midler har jeg lavet en simpel værdifordeling (hvori kontanter og skatteaktivet indgår med den relative vægt).
-
Bare så læserne måske lidt nemmere kunne forstå, hvordan værdierne er fordelt på de forskellige midler - så når der f.eks. kommer data på daratumumab, så ved man, at det formentlig er meget vigtigt. Hvorimod aktivering af et program inden for duobody måske er knap så vigtigt.
-
Det er fint
så han har bare smidt 70% af kontantværdien oveni dara, 19% af kontantværdien oveni arzerra osv. sjov fremgangsmetode. men ok -
aktien er steget uafbrudt i 14 dage. sevfølgelig vil den sive
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind