Genmab — Oktober 2014
-
Noget andet jeg har tænkt på. Mange analytikerne har ca. 5,5 i USD/DKK FX. Men kursen er allerede over 5,6 nu. Samtidig har jeg set rigtig mange som inklusiv mig selv tror USD vil ende i 6,0 i dette år og indenfor 2-3 år vil gå i par med Euro dvs. 7,5 danske pr. USD... Dette vil jo også betyde massive opjusteringer af kursmålene fra analytikerne når USD styrkes fordi Genmab vil have over halvdelen af deres indtægter i USD (så vidt jeg ved er alle milestones $ baseret) på alt US salg vil gives i
-
$ royalty
-
Det er en mulig positiv overraskelse jeg ser de næste par år også
-
Jeg er enig med dem der tror $ og Euro når kurs pari indenfor 2-3 år
-
USA begynder snart at hæve renten mens ECB laver kvantitative lempelser. Samtidig vil USA pga. skifergas mv. indenfor få år få overskud på betalingsbalancen igen hvilket også vil styrke $..
-
Så når analytikerne regner med at Genmab modtager eksempelvis 400 mio. $ i Royalty er der jo forskel på om det er til 5,5 eller 7,5

-
Tjah, du skal huske at hvis omkosntinger er faste er 20% ekstra på toppen jo nogle gange 30-40% ekstra på bunden

-
Kom så 253. Næste angreb nu

-
Så er vi over. Så er spørgsmålet bare om vi får lov at lukke heroppe idag eller om vi igen igen igen skal laaaaaaaaaaangt ned
-
Spørgsmålet er så om man skal sælge nu
det kommer jo en eller anden og køber den ned i 249 i luk alligevel
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind