Aktiesnakken — April 2020
-
Jep. Men når nu vi åbner os op igen, så vil der helt automatisk komme flere smittede....
-
Folk har lært at holde afstand
-
Det er med åbne øjne at div regeringer åbner oip igen og ved at det vil betyde en ny bølge. Men man forsøger at kontrollere den så bølgen bliver håndterbart
-
Du er ikke fra Århus området antager jeg
Der var totalt kaos i søndags -
Der var propfyldt med folk der handlede
-
hvor folk stod nærmest skulder ved skulder flere steder
-
OK, her hvor jeg bor holdes der afstand. Så må det være et dansk/nordisk fænomen (ikke at holde afstand)
-
Det er nu min opfattelse de fleste gør det nu her. Men jeg tvivler på at hovedparten stadig gør det om 3 mdr. Jeg vil da gerne begynde at se venner og familie igen. Give en krammer med mere. Jeg har ret svært ved at se os undgå flere bølger. Det ser man jo også i Asien nu. Både singapoor og Japan har igen lukket ned i en række områder efter de ellers havde åbnet op
-
Altså - vi kører det knaldhårdt - og du godeste hvor er det dog kedeligt. Man kan ikke se hverken venner, familie eller naboer. Gummihandsker, håndsprit og sæbe, når man 1 gang om ugen sniger sig ned i REMA 15 minutter før lukketid. Det kan blive kedelige 18 mdr. inden der kommer en vaccine.
-
Men om 3 måneder kan det være en eller de flere behandlingsformer har vist et brugbart resultat. Jeg har ikke forstand på det, men mange eksperter har da udtrykt forhåbninger om dette. Om det så er klorokin, remdesivir eller hvad ved jeg der virker hvad ved jeg
-
Kan man forkorte sygeperioden og drastiskt reducere antallet at patienter der skal have ilt er vi nået langt...
-
Men nohope tror du ikke også i stille og roligt kommer til at løsne lidt mere op? Det er i hvert fald den opfattelse jeg har når jeg taler med folk. Med mindre man er direkte alvorlig syg og dermed i høj risikogruppe
-
Præcis. Der er intet lige rundt om hjørnet der kan stoppe smitten. Det er tidligst om 12 mdr. Det der forhåbentligt kommer i løbet af 2-3 mdr er en række bredt anerkendt behandlinger der kan mindske risikoen for man får en fatal endelse. Men smitten vil stadig være der. og folk vil stadig dø
-
De er de ja.
-
De er i en gruppe hvor der skal træffes en del forholdsregler
-
Men forhåbentligt er det kun et spørgsmål om tid inden vi kan købe sådan nogle 15min test. Så kan man tage et par stykker af dem og er de negative så kan man køre ud at besøge dem
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind