Aktiesnakken — April 2020
-
Tak Bulder. Jeg føler mig som kaldet

-
Jeg tror det her får langvarige effekt på økonomien. Vi kommer til at leve med corona 18 mdr frem. Så 2. bølge kommer 3-4 uger efter vi begynder at lukke DK op igen. MEN til den tid har vi forhåbentligt fundet nogle behandlinger der kan reducerer procentssatsen af folk der både bliver alvorligt syge smat dør
-
Men når jeg alligevel tror på det får længerevarig økonomiske konsekvenser så skyldes det at en større andel af befolkningen vil ændre adfair i et godt stykke tid herefter. Specielt den ældre generation og dem der har følgesygdomme. En større del i den gruppe komme til at issolere sig meget mere end hvad de hidtil har gjort.
-
Jeg har selv kendskab til ældre der har tænkt sig at trække sig meget. EU formanden var også ude i går at sige de ældre nok skal forberede sig på at være mindre social det næste års tid. En del vil naturligvis ikke følge det. Men nogle vil
-
Jeg så også et indlæg med en yngre mor som vil holde hendes børn hjemme indtil efteråret. Altså ikke lade dem komme i institution
-
De større danske virksomheder der har lokalt salg i Kina siger også at der kun køres med indeks 50-60 her over 1 mdr efter at Kina "officielt" er fuldt åbent igen
-
Så forbrugerne holder sig meget tilbage, og det kommer til at få et hav af følger
-
Ja men offentlige investeringer af den slags er meget lagging. Det bliver ikke i år det får ret meget effekt. Og det hjælper ikke på den meget stor del af økonomien der er bundet op på forbruger spending
-
En del netbutikker har i den grad kronede dage. Men står stadig kun for en lille andel af den samlede forbruger spending.
-
I Sverige hvor de jo ikke har de samme oficielle restriktioner som vi har her i DK, har forbrugerne alligevel ændret så meget vane, at mange butikker melder om indeks 60
-
Vi må se om der kommer en 2 bølge eller om de fleste industri lande kan undgå nye epicentre ved, at holde sikkerhedsafstand og skrubbe negle indtil der er en effektiv forebyggende medicin og/eller en vaccine. Kommer i bund og gund an på hvordan de forskellige lande håndtere deres begrænsninger.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind