Aktiesnakken — April 2020
-
Eksperimentel corona-medicin ser ud til at hjælpe 2 ud af 3 patienter i nyt forsøg
I et forsøg med 53 corona-patienter, der blev behandlet med medicinen remdesivir, virkede behandlingen på 68 pct. af patienterne.Det skriver Bloomberg lørdag på baggrund af en artikel om forsøget, der
borsen.dk (borsen.dk)
-
Men jeg er da ligeglad med hvilken medicin der bliver den foretrukne, blot de får fingrene ud. Hpydrxiklorokin er desværre blevet et politisk. Vindenskaben har mere travlt med at skyde det ned end at gribe fat i stoffet. Tænkt hvis man for $12 kan gøre det til den letteste pandemi at få bugt med - hvilket er et statement en af lægerne er kommet med. Det ville ligne så en videnskablig katastrofe !
-
Videnskaben har bidraget med en masse. Strategier for bekæmpelse, testmetoder, analyse af virus RNA og molekylær kemi, behandlingsmetoder og standarder. Og de er godt i gang med vaccine og teste en lang række medikamenter. Herunder sandorme! Så du kan ikke sige at de ikke går til sagen med et åbent sind.
-
Tænker ikke der er nogen videnskabsmænd der holder sig tilbage..det institut der finder en løsning på pandemien er økonomisk sikret i laaang tid

-
If something is too good to be true it is probably not

-
https://www.preprints.org/manuscript/202004.0090/v1 Sidste nyt. Det er sjovt du kan resonere dig til det bgadk ?
-
Forfatterne til den artikel du linker til, siger selv at det er ren spekulation, og den er heller ikke peer reviewed. Men en ting til, som man kan forsøge med. Videnskaben er bestemt ikke kræsen med at starte forsøg op i den nuværende situation - og det skal de heller ikke være. Men dertil at sige at nu har man løsning og give medicinen bredt ud, dertil er der meget langt. Det er rene gætterier indtil videre.
-
Hvad har jeg påstået med den henvisning jeg giver. Intet andet end en henvisning til nye tilgange. Du forholder dig slet ikke til de de resultater der er og manipulerer med fakta. Rem resultater https://www.nejm.org/doi/pdf/10.1056/NEJMoa2007016?articleTools=true
-
Jeg har forklaret til dig, at der ikke er nogen "resultater" endnu, som man kan regne med. Det var i øvrigt mig som skrev at Gild's antiviral er den bedste kandidat indtil videre, hvilket dit link også bekræfter. Men det er stadigvæk ikke et studie som eliminerer tilfældigheder og Placerbo effekten. Der mangler simpelthen en kontrolgruppe.
-
primum non nocere
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind