Aktiesnakken — Marts 2020
-
Det skyldes en genfejl hos 1% af befolkningen. https://www.dr.dk/nyheder/viden/kroppen/hvorfor-bliver-nogle-unge-ogsaa-haardt-ramt-af-coronavirus-det-kan-skyldes
-
Ja måske. Det vides dog ikke om der er en direkte sammenhæng. Tænker det alligevel er lidt vildt hvis 2 læger i 2 forskellige lande fortager undersøgelser på nogle tilfældige unger og de viser det. Men som jeg skrev den anden dag, så vil jeg gerne se nyere data på større patientgruppe. US er det faktisk 50% af de smittede der er under 50 år.
-
Jazz hvor har du set det? Men det passer sådan set fint med et fald på ca50% på toppen som jeg swelv har sat som target for at lægge min pension om
-
Så også at en rundspsørge til en række virksomheder viste at 70% allerede nu kan sige de kommer til at nedjustere, hvoraf 30% sagde de mister mindst 10% af oms. Og det slår meget hårdere igennem på bundlinjen. Så tæskene på aktierne er over en bred kam retfærdige. Så er der naturligvis nogle der er ramt hårder end andre.
-
"Jazz hvor har du set det?"
....
Vil dykke op til 22 pct. mere
Derfor tror Goldman Sachs, at S&P 500 først bunder i et kursniveau på omkring 2000, og det er 13 pct. lavere, end S&P 500 sluttede på i fredagens handel.
Bank Of America Corp. er endnu mere dystre. Her er forventningen, at S&P 500 skal helt ned i kurs 1800, før det begynder at gå fremad igen.
-
Det vil svare til, at det amerikanske eliteindeks skal yderligere 22 pct. nedad i den kommende tid, så S&P 500 indkasserer en samlet lussing på hele 47 pct. fra toppen i februar til den nye bund.
Efter uger i frit fald: USA-aktier skal længere ned i dybet, spår storbanker
Det har været et par uger, hvor børshandlerne på Wall Street har revet sig selv i håret i vantro, mens de kunne se aktiekurser i frit fald på skærmene.På ganske få uger har de amerikanske aktier i det
borsen.dk (borsen.dk)
-
Tak for det.
-
Hvor bunden præcis er, kan ikke regne ud. Men at den er længere nede end nuværende tror de fleste godt er klar over. Giv US og UK 7-10 dage mere hvor tallene går i skyen og så begynder panikken at brede sig. Så kommer der en stribe større nedsusteringer og så tror jeg det stille og roligt begynder at blive interessant at kigge på indgangspunkter igen. Vel vidende at vi kan ende med en reel længere recession
-
Og så er det også værd at holde en del øje med smitten i de varme lande. Den stiger en del i disse dage. Den kurve skal gerne snart vende.
-
The Worst of the Global Selloff Isn’t Here Yet, Banks and Investors Warn https://www.wsj.com/articles/the-worst-of-the-global-selloff-isnt-here-yet-banks-and-investors-warn-11584877018
-
https://www.marketwatch.com/story/trump-makes-the-case-for-chloroquine-as-a-covid-19-treatment-though-it-has-not-been-approved-by-the-fda-for-this-illness-2020-03-19?siteid=yhoof2&yptr=yahoo https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0883944120303907?mod=article_inline Dette middel kan potentielt meget hurtigt lette presset på sygehusene.
-
Ja måske. Vi ved dog endnu meget lidt om den præcise virkning. Virker det på dem der ellers ender i ICU eller kun på milde tilfælde. Hvilke aldergrupper, køn mm. Også derfor doktoren i spidsen for USA beredskab talte trumps meget store lovprisninger ned. Vi ved det simpelthen ikke endnu. Men nu begynder man at bruge det en række steder så vi bliver njok lidt klogere i løbet af et par uger
-
Patienterne skal også give aktiv accept til brug af såkaldt eksperimentel medicin som dette er når den ikke er godkendt til brugen
-
Det var ikke det jeg hørte doktoren og FDA sige. De manede netop til ro med bred brug. Men igen tvivl om det vil begynde at blive brugt i større stil
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind