Aktiesnakken — September 2013
-
Kan være det er et dumt spørgsmål men forstår ikke helt den GAk jeg får på GEN. Jeg havde igår 171 i GAK. Så købte jeg 4800 stk. i 200 og solgte 4800 stk. i 201,30. Nu er min GAK 185,44. Burde den ikke være 171 og retter det sig efter de 3 valørdage ?
-
Nej. Når du køber til 200 får du jo en ny GAK. Når du sælger påvirker ikke GAK
-
Man bruger gennemsnits købspriser som GAK
-
Man kan ikke bruge LIFO (last in first out)
-
dvs. du realiserede igår en stor skattemæssig gevinst (du solgte i 201 og hvade købt i GAK 187)
-
jeg har også en masse Genmab fra GAK 50 ca. hver gang jeg vil trade bruger jeg derfor CFD'er eller virksomhedsdepotet da skattefar ikke skal have gevinst endnu

-
1280-1300 i AOJ
-
Hver gang man køber påvirker det GAK, hver gang man sælger påvirker det ikke GAK
-
hvis du har 500 stk. i GAK 150 (eksempel) og køber 500 stk. i 200 får du herefter 1000 stk. i GAK 175, sælger du så 500 stk. til kurs 190 har du en gevinst på 15 kr. pr. aktie og stadig GAK 175
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind