Aktiesnakken — Juni 2013
-
Det er kun folk med kendskab til aktiemarkdet der kender Zealand.
-
Jeg skal have Nordea aktier idag hvis den kommer ned i 61-62 niveauet
-
- Selv om Novos Victoza er markedsleder i dag, så vil Lyxumia også komme til at spille en vigtig rolle på markedet. Sanofi er en førende virksomhed på området. Derudover har vi andre produkter under udvikling inden for diabetesbehandling samt til andre sygdomsområder, der vil gøre Zealand til et succesrigt selskab. Det virker ikke rigtigt til at være gået op for aktiemarkedet, siger David Solomon til Ritzau Finans.
-
- Der er mange måder at differentiere de forskellige GLP-1ere på, men de førende GLPere vil blive til indtagelse en gang dagligt, og de førende GLP-1ere vil blive Victoza og Lyxumia. Så en af vores mål med at være på diabeteskonferencen, er at meningsdannere, endokrinologer og praktiserende læger, som behandler type 2 diabetikere, forstår forskellene på GLPerne. Herefter tror jeg, at vi i løbet af nogle år vil se, at begge lægemidler har en plads på markedet, siger David Solomon.
-
- I Danmark hører jeg ofte spørgsmålet: Hvorfor behøver vi Lyxumia, når vi har Victoza? Men jeg tror, at fremtiden vil vise, at flere GLP-1 vil have en rolle at spille. Det er meget lig, hvad vi har set på markedet for kolesterolsænkere. Her spiller Lipitor en stor rolle, men der er også en rolle at spille for nummer seks på markedet, siger David Solomon og uddyber:
-
- De, der ikke tror på os, overser, at diabetes en global epidemi, der rammer millioner af mennesker, og at Sanofi er stærk på markeder som Brasilien, Argentina, Egypten og Indonesien, hvor Novo ikke er ligeså stærk. Det er meget realistisk, at Sanofi vil gøre det rigtigt godt. Selvfølgelig er Novo førende, men det betyder ikke, at Sanofi og Zealand står uden muligheder. Det, jeg siger, er bare, at der er meget anden god musik end Beatles. Det behøver ikke alt sammen at være Beatles.
-
Plex jeg tror også Sanofi gør hvad de kan. problemet for Zealand er jo at der ikke står "made of Zelaand" på lyxumia pakken. Derfor finder diabetikerne reelt aldrig ud af at der er et dansk selskab de kan købe aktier i som har lavet produktet

-
Genmab ligner åbning i 170
-
Zeal&

-
Har lyst til at købe Bank of China hernede i kurs 3....
-
De har jo google translate plex

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind