Aktiesnakken — Oktober 2012
-
Det har nu været et rigtigt godt 2012 trods alt Plextoren. Og jo ikke slut endnu. Gearing står ikke lige for døren pt.

-
Pas nu på med det gearing. Ved godt det var det der skabte en stor del af min kapital. Men gør det aldrig igen, eller kun meget sjældent og lav margin.
-
Jeg havde dage hvor jeg ikke kunne sove om natten mv. fordi jeg var bange for hvordan kurserne ville åbne osv. Selvom det gik mega godt var det stadig alt for ubehageligt til at jeg tør gøre det igen
-
Gearing er farligt fordi man ikke selv har kontrollen med køb og salg så. Omvendt kan man lave marginkontrakter til 2-3% i rente og over en årrække kan lave 20-50% årligt, så frister det jo en meget. Derfor bruger jeg det også stadig nogle gange ved ekstraordinære muligheder. men gør det på et niveau hvor jeg altid selv vil have kontrollen og med stramme SL
-
Jeg tror ikke på at man kan lave 20+% om året, år efter år uden gearing. Måske Warren Buffett , men en normal halvdygtig dansk investor kan ikke... Så ved godt Aka er uenig, men gearing er stadig et godt redskab hvis man kan adminsitrere det og køre med stramme spilleregler...
-
CFD kontrakter hos SAXO Bank
-
Det er forskelligt fra børs til børs. 3-4% er nok nærmere sandheden
-
SAXO Trader og The Online Trader / Wintrade er uvurderligt for mig. Kører døgnet rundt herhjemme

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind