Aktiesnakken — August 2012
-
Jeg beder dig sammenligne med alt. 90% Gross margin hører til sjældenhederne i enhver industri uanset
-
de omsætter for 14 mill før skat nu og du siger at om 5 år vil de tjene 1 milliard efter skat. Til det kræver altså en del forholden sig til
-
det er vel en god faktor 1000 på alt hvad der rører sig i en virksomhed, fra salg, markedsføring, legal you name it. Hvis det ikke er lidt af en rejse at bette på, så ved jeg ikke.
-
Nu skulle det også mere menes som en "joke" end at jeg oprigtigt mente det. Selvom jeg ikke vil udelukke det. indenfor diagnostik og medicin er margin på +75% altså ret almindelige
-
gross margins
-
jeg tror ikke nødvendigvis vi er så langt fra hinanden. Men jeg ville altså være meget mere forsigtig selv i den case hvor man har patentet.
-
hvis man ser på Roche så har de ca. 80-85% margin på medicin og 75-85% på diagnostik set over de sidste par kvartaler. Men nej vi er nok ikke så langt fra hinanden... Jeg ser bare et enormt potentiale i BioP med den markedsværdi de har pt. i forhold til potentialet for testen som de har patent på
-
Roche er en toptunet maskine. Bioporto er valueret til 20x sales. I mine øjne ikke billigt. Exiqon værdisat til 4 x sales
-
dit regnestykke ville være meget bedre med 75% gross, eller måske 60%. Og så skal vi lige have indpakningen med

-
Hvad med at vi sætter en flaske don perignon på højkant om bioportos gross margin om 5 år ?
jeg siger 75+ du siger under
er det opkøbt inden uafgjort -
90% gross ville jeg tage det anyday
-
75% taler også til mig

-

-
ja zealand er en af de meget interessante virksomheder synes jeg også
-
me2 . men den stiger jo ikke på den kæmpe omsætning. og det er især MLI der sælger.
-
Der er dog trods alt omsat for ret store mængder opgjort i kr. !!! flere millioner
-
topdanmark opjusterer
-
-- Tilbagekøbsprogrammet for 2012 øges med 50 mio. kr. til 1.450 mio. kr.
svarende til en udlodningsprocent på 10,7.
-- Der er tilbagekøbt Topdanmark-aktier for 550 mio. kr., og der resterer
således 900 mio. kr. af tilbagekøbsprogrammet for 2012. -
deres resultat per aktie stiger 25%
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind