Aktiesnakken — Juli 2012
-
av av av
-
hader Nordnet, man skal sgu være skarp for at lave overskud på intradagshandler, i US
-
så skift til SAXO fill
-
så er der placeret en række bets på ol. Svømmerne skal gøre det gode for mig....go Danmark go. (og shh ikke sige det til nogen men også go til nogle af konkurrenterne)
-
Matti må også gerne vinde en medalje i morgen.....
-
Det lugter mere og mere af et massivt tiltag fra ECB på torsdag. I går snakkede jeg om en ny omgang LTRO som en joker, og det ser jeg som endnu mere sandsynligt nu
-
Rentesænkning + SMP program + LTRO på torsdag ville være noget af et indspark

-
Draghi’s proposal involves Europe’s rescue funds buying government bonds on the primary market, flanked by ECB purchases on the secondary market to ensure transmission of its record-low interest rates, the officials said. Further ECB rate cuts and long-term loans to banks are also up
for discussion, one of the officials said. -
http://www.businessweek.com/news/2012-07-27/draghi-said-to-hold-talk
s-with-weidmann-on-ecb-bond-buys -
-
Flere rentesænkninger er ok, men hvor meget kan de sænke renten. Længere løbetid på lån til bankerne er fint nok, men vil det skabe vækst, eller vil bankerne ruge på pengene. Det er jo primært de sydeuropæiske lande der har brug for en indsprøjtning, og der vil en længere løbetid til bankerne ikke hjælpe. Der har de helt andre problemer. Det de kommer med der, om det bliver sådant, vil give noget til aktiemarkedet, men vil det også give noget til realøkonomien ?
-
Yes, næste uge skal nok bliver grøn. Jeg fik i øvrigt vekslet alle mine USD til DKK, eur/USD vil også op på de her spekulationer
-
Det vil på lang sigt gaven realøkonomien, når vi har et tilpas niveau på aktiemarkedet, men det har vi allerede, så det der virkede i US, kan man ikke bare overføre til Europa, og så håbe på den samme effekt en gang til. Der skal helt andre boller på suppen denne gang, specielt set i lyset af det nøl der er foregået. Jeg vil nærmest påstå, at samtlige ledende politikere i EU er blevet overhalet af det ene slæng af dræbersnegle efter det andet.
-
Jegmlæser det ikke som længere løbetid på lån, men nye lån - altså flere LTRO
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind