Aktiesnakken — Juli 2012
-
men den kan være peer resultaterne der kommer ud
-
altså peers på insulinerne (som de indirekte er et play mod)
-
Hvis jeg lige må vende tilbage til "the ECB is ready to do whatever it takes to preserve the Euro". Nu sidder der et par kloge hoveder her, som sluger den råt. De ved ikke hvad han mener, de går bare ud fra, at NU bliver der hældt penge i markedet. http://finance.yahoo.com/blogs/daily-ticker/europe-big-bang-mario-draghi-pledge-sends-stocks-141751056.html
-
Som tidligere nævnt, så kan det lige så vel indebære, at de er parate til at smide en eller flere ud. Man kunne også forestille sig, at et medlemsland blot ikke får flere penge, uanset deres situation, så er det op til dem selv, at sidde i bundløs gæld, eller frivilligt at træde ud. Jeg synes blot, at den sætning ikke siger så meget i sig selv, eftersom den ikke er fulgt op af en uddybende forklaring. Havde han sagt, at nu gik de 100% efter obligationsmarkedet, og de ville bide sig fast i
-
haserne markedet, således at renten ikke steg til et utilladeligt niveau. Eller at de enkelte medlemslande ville få den nødvendige hjælp eller ..... , så havde jeg set lidt mere optimistisk på det. Dette her er uden betydning for markedet som sådant, bortset fra retorikken i det, som kan være nok så vigtig. Man må blot ikke sige ulven kommer for mange gange.
-
hej leoloo
-
så du spectrum nyheden igår - altså WK data for juni ??
-
det var jo helt vanvittigt nyt.... Aktien burde jo ryge direkte i 30 på den
glæder mig til Q2 regnskabet -
men nu skal den selvfølgelig lige kunne holde de flotte data i månederne fremover også
-
lige kommet hjem :(I
-

-
Fusilev salg jf. WK: april 23 mio. maj 25 mio og juni 49 mio. det kalder jeg en stigning... omsætningen i juni er alene ligeså meget som i hele Q1 - det bliver stort

-
jeg får dem af en kammerat der er taget til singapore i 1 år
så kan ikke få dem det næste år. 
-
får Fusilev data via Andrew mcDonald
-
Conner, enig i at han er meget uklar om præcis hvad de vil gøre, men udtalelsen i dag skal vel ses som et hint om at der snart kommer "et eller andet" fra ECB's side - Ben fra FED kommer jo også næsten altid med hints et stykke tid før han kommer med noget reelt
-
mit gæt er vi finder ud af hvad han har i tankerne på torsdag når ecb holder møde+pressekonf.
-
Måske A. Jeg var dog totalt snigløbet af QE1, men der var jo også nogle banker der skulle lastet helt op, inden vi andre fandt ud af, hvad de havde gang i. Aktiekurserne var dengang helt i bund, det er de ikke nu, og da vi stadig er i sekulært bearmarked, og vi har en del økonomiske og strukturelle problemer rundt om på kloden, så mener jeg ikke der er noget forgjort, i at melde klart ud. Omvendt så mener jeg ikke at aktiekurserne (på indeksniveau) må komme ret meget højere på nuværende
-
tidspunkt, da de sådan set ligger solidt og pænt i forhold til det føromtalte sekulære bearmarked. Vi skal lige have ligevægt i økonomierne før vi kan træde ind i næste bull, og det er der ikke endnu. Det eneste der gælder, det er at undgå et totalt kollaps i sydeuropa, og det ville lette en hel del på situationen, at fortælle - som minimum - brudstykker af planen. Vi er ved at være så langt henne, at fejltrin kan være katastrofale, men ok, jeg er blot en knoldesparker uden indsigt og viden,
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind