Aktiesnakken — Juni 2012
-
jeg er dog ved at komme lidt med på hans vogn
Bankerne har en forfærdelig økonomi -
bdi er på vej ned igen
-
Nu har jeg ikke læst hvad han skriver, men jeg er nærmest følelsesløs observatør. Man bliver meget ment grebet af en stemning, og det er da fristende at sige, at vi er på vej ud over kanten. Der er da også rigtig mange ting, der tyder på, at det næste halve år bliver et mareridt. I mit hoved kommer det til at gå rigtig dårligt. Uro om Grækenland, som sandsynligvis forlader euroen, efterhånden ikke så overraskende, men mere spændende hvad der sker med Spanien. Kan de holde den kørende,
-
eller skal de ud og bede om hjælp. Hvis de skal have hjælp, er de så for store til at hjælpe, eller er de for store til, at man ikke kan sige nej til hjælpen. Jobtal lidt ned i US igen, mange amerikanske huse har negativ egenkapital, hvis man kan sige det sådant. Kina hænger lidt i bremsen. Jo der er faresignaler nok, men økonomi er en underlig størrelse, pludselig sker der noget uventet, og så kører toget igen. Jeg regner dog med at der går et par år, før der er ryddet op.
-
ja det er nok en meget god betragtning. Den kan jeg godt tilslutte mig
-
fik lige nørdet lidt om samme emne http://www.proinvestor.com/boards/57747/Gaeldskrisen-truer-igen#57748
-
boligboble i Norge ? http://epn.dk/okonomi2/global/europa/article2794111.ece
-
det er først når sælgerne ligger i soveposer udenfor købernes hjem

-
-
en ide at samle mange charts paa samme side for at skabe overblik? (med ens tekniske indikatorere)... bemaerk ioevrigt telecommunications sektoren.
-
@actdk det er bare finance.yahoo charts linket direkte ind (saa burde opdatere automatisk)
-
og du kan ogsaa meget nemt lave din egen hvis du kan en lille smule html (bare lokal html fil) jeg har en med min egen aktie-liste i ogsaa fx.
-
@actdk - takker - den traenger nu til vedligehold
- har bare ikke tid... (men syntes lige jeg manglede et chartist overblik her halvvejs i lars tvedes 'boershandlens psykologi'
) -
Du har ikke overvejet at lade dig inspirere af rkhanen og bygge en mekanisk strategi på det? Timing efter et hovedindex og selektion i sektorer efter hvilke sektorer der trender (momentum)? Kunne da være rimelig praktisk bare at få en mail med hvad man skal foretage sig...

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind