Aktiesnakken — Marts 2012
-
De amerikanske bioethanolproducenter har tabt momentum. Og det er hovedårsagen til, at amerikanerne nu er overhalet af europæerne, når det kommer til produktion af anden generations bioethanol. Det vurderer Novozymes administrerende direktør Steen Riisgaard på et pressemøde mandag i International Press Centre i København.
- I mange år var amerikanerne ledende, fordi de kunne bruge den majsbaserede produktion på at opbygge infrastrukturen. En anden årsag er, at når produktionen når 12,5 - 13 mia.
-
Novozymes sidder ikke bare på hænderne, mens konkurrenter løber med attraktive samarbejdsparter i bioethanolindustrien. Det fastslår administrerende direktør Steen Riisgaard på et pressemøde i International Press Centre mandag.
- Vi er villige til at stille med noget finansiering til industrien. Men det er ikke vores forretningsmodel, siger Steen Riisgaard, der peger på, at det vil i så fald være forholdsvis små beløb.
- Vi er nødt til at være mere åbne over for forretningsmodellen, lyder det.
-
Actdk, så du mit link, Bankerne er ikke uvildige til at gå 1-2 mia. ned. Men indrømmer da gerne, det er en høj risiko aktie der vil noget, men for mit vedkommende har jeg købt til meget lav kurs og har ca 1000 stk. jo ikke noget jeg går grædende i seng over, men skulle de lykkes at få den handel igennem, så vil aktien stige, så at sige folk skal sælge, med 2 mulige købere er at fjerne chancen for en god gevinst.
-
mht torm, tror jeg ikke nogen køber bevæger sig uden at have en aftale med bankerne.
-
i den ligning bliver det ALDRIG aktionærerne der vinder. Det er gameover
-
Den her er 1 år gammel. Der var kursen lidt højere.... http://www.proinvestor.com/boards/39901/Torm-hvor-galt-staar-det-til?#5
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
- arhh - havde bare den der rygtebørsfornemmelse