Aktiesnakken — Februar 2012
-
Lumz, pointen var at jeg ikke så en eneste 3GS. Jeg tror nemlig ikke at man går fra hverken 4 eller 4S til 5
-
Jeg er dog helt enig i 3GS ---> 5
-
Jeg leder sådan set efter et godt entry - spørgsmålet er om det er nu eller om man bør vente og se på regnskabet for 2012
-
Den nye CEO er vidst lidt mere "villig" til at dele end Steve var
-
Mon ikke vi går andre tider i møde Lumz
-
Hehe Bio, godt med lidt reklame!
-
Godmornings
-
Aka, jeg er lidt needy mht Apple. Du nævner ofte at Apple er billig lige nu. Kan du fortælle mig i hvilken kurs Buffet sælger Apple i henhold til seneste regnskab? Med andre ord, hvilken kurs ville være dyr? For hvis der er et gab fra 500 op til 1000 før det ville være dyr, så hopper jeg med på vognen

-
Jeg er lidt nervøs for at jeg har taget herrens navn for let. Så jeg vil ikke msibruge ham i tech sammenhæng. Han er generelt lidt skeptisk overfor det, selvom han fik købt ibm efter 40 år
-
Apple er historisk billig på p/e. På cashbeholdning. På sales. På alt. Men spørgsmålet må i en investorhjerne være kan det fortsætte? Hvis bare apple holder omsætningen er det interessant. Vækster de som i de foregående 6 år så er 600 indenfor rækkevidde.
-
Vi ændrer lidt på casen. Vi antager 1. Apple holder nuværende omsætning, dvs intet fald eller vækst, 2. overskudsgraden holdes på samme niveau. Er Apple dyr eller billig?
-
Billig
-
Og hvornår ville Buffet købe/sælge Apple hvis han var ligeglad med industri?

-
Han ville hellere købe nu end for 2 år siden

-
Paradoksalt nok
-
Apple er en bedre investering i 500 end den var i 300
-
Men men. Hvad betyder aggressiv vækst normalt for en virksomhed? Problem med leverancer? Dyrere levenrancer osv.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind