Aktiesnakken — December 2011
-
Argumentet er rigtigt - og var det også for 20 år siden - er vel problemet. Iran vrøvler - de glemmer at de løbes over ende så forsyningerne sikres først
så kortvarigt spike er alt det bliver til. VIL vi have en fundamentalistisk stat med en statsleder der fornægter holocaust - og en stat der udvikler A-våben - sorry vi har ikke råd til det. Så hellere et diktatur a la Shahens 
-
tvivler nu også på en oliepris på 250$ alene pga iran - de står vist for under 5% af verdens olieforsyning?
-
ja så kunne det blive interessant må man sige, men tror du de ville komme med trusler?
-
mht Vestas, ser jeg Sinovels seneste fiaskoer som en af de mest positive nyheder
-
jeg tror de har sat et kinesisk indtog i vesten et år+ tilbage med deres tyveri fra amsc
-
Aspekulant - enig - og det er det der driver den lige nu tror jeg. Selv svenskerne havde inviteret til dans - mon ikke det blir en enmands-tango efter denne sag. Og hvor meget betyder det på bundlinjen hvis Sinovel dømmes til at betakle de 1.2 mia dollars. Det er dog mere end tredjedelen af Vestas's børsværdi
så der må være penge i skidtet 
-
mon ik man skal se S&P's placering af eu lande på CreditWatch, som et venligt hint om at de skal sørge for at finde en løsning på fredag?

-
her er deres 3. begrundelse for beslutningen: "(3) Continuing disagreements among European policy makers on how to
tackle the immediate market confidence crisis and, longer term, how to
ensure greater economic, financial, and fiscal convergence am
ong
eurozone members; " -
-
ja og nu nævnes Tyskland også for første gang som kandidat til en nedgradering
-
man kan så håbe at deres "trussel" om nedgradering virker tilstrækkelig motiverende på politikkerne torsdag/fredag så de bliver enige om en løsning
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind