Aktiesnakken — December 2011
-
snowball
-
Snowball er okay, når man ser væk fra hans til tider lange passage o familie problemerne..
-
er den seneste, selvom jeg som Rkhanen godt kunne undvære de personlige sider
-
ellers er der skrevet mange bøger om hans investeringer, som nok er laaaangt mere interessante
-
Vestjysk Bank øger nedskrivningerne med 550 mio.
-
Samlede nedskrivninger i 2011 ventes at blive 950 mio.
-
Der er vist også en som hedder "The Essays of Warren Buffett: Lessons for Corporate America" den har jeg dog ikke selv læst..
-
hvad taber vestjydsk på Scanergy?
-
var vestfyns ikke også på tabslisten i hans bo?
-
Vestjysk er ikke offentliggjort som en af bankerne i Scan Energy, så tror ikke..
-
Men vestfyns var med i det.. Vestfyns mener man er eksponeret med 4-5 mio.
-
Årsagen til de ekstra nedskrivninger i VJBA tror jeg er fordi finanstilsynet har været forbi...
-
Så er det spændende om den får lov at overleve.. Solvensen må være nede ved en kritisk grænse..
-
Af de nye nedskrivninger går 384 mio. kr. alene til landbrugskunder.
-
Så kom det: Finanstilsynet har været på inspektion i banken, og det er hovedårsag til de nye, store nedskrivninger.
-
ja det er næste bølge.....
-
Finanstilsynet har gennemgået i alt 149 af bankens største engagementer, i alt
svarende til ca. 35 pct. af bankens samlede udlån og kreditter. Gennemgangen
har ført til, at banken har modtaget påbud om at foretage mer-nedskrivninger
pr. 30. september 2011 på 481,3 mio. kr. på de gennemgåede engagementer. -
Resultatforventningerne reduceres tilsvarende med 550 mio. kr. for 2011," skriver banken.
-
Av av av
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind