Aktiesnakken — November 2011
-
der må være forskellige grader af regionalt samarbejde... man kan ikke eu's forenede stater i løbet af 25år.
-
Når organisationer bliver for store og ansvaret flyttes fra den enkelte og over i retningslinjer og politikker og fortolkning af disse går det galt før eller siden....
-
jamen så er vi danskere dummere end jeg troede

-
@Butter - hvis du mener at de 6% i administration går mest til at kontrollere svindel hvem implementerer så alle de interne og eksterne politikker? OG de der er værst til at svindle - er Medlemslandene selv - bla. måtte DK betale en masse landbrugsstøtte tilbage for nogleår siden - ikke svindel men dog regelmisforståelse

-
Der hvor jeg får det svært er når man seriøst mener at 5,5 mio danskere kan klare at forhandle WTO aftaler - HVEM vil lytte? Vi udgår samme antal høveder som Hamburg og Omegn. Nationalstaternes endelidt er prisen i en globaliseret verden. Om man så støtter globaliseringen er en anden sag - thi INGEN kan konkurrere med et land der har 1,2 milliarder der lever som slaver.....
-
jeg prøver at have en simpel og lavpraktisk tilgang til mange ting og det kan så godt være at jeg så mister det store forkromede akademiske (no pun intended aka) overblik på den bekostning... men det vil jeg til enhver tid vælge frem for det modsatte...
-
i det lys kan man vel så blot konstatere at formidlingen og implementeringen af projekt eu m.v. har fejlet big time.
-
-
for nu at tage et af de mere populistiske emner, så alene det at det flyttecirkus med parlamentet har stået på i så mange år gør man nemt tror at systemet grundlæggende er helt sygt og har nogle helt forkerte prioriteter...
-
det er helt ligesom med aktier...hvis der sker nogle ting i en virksomhed som er himmelråbende hul i hovedet... hvordan skulle man så nogensinde tro at resten af virksomheden kører perfekt... endsige putte sine penge der
-
altså Coller - alt i et samarbejde mellem lande handler om balancer. NÅR man har dette sindssyge flyttecirkus er det fordi man først kan lave det om når man har aftalt sig ud af det. Selvom Frankrig jo er en dominerende spiller har de ikke fået meget af de der "agenturer" - hvor DK har Miljøagenturet - og årsagen er såmænd at de holder sig tilbage da de får "en uge/måned af EP i Strassbourg" istedet.
-
OG alle er enige om at det er sindssygt - men der er da nogle flyttefirmaer der ville skulle lave noget andet hvis ikke .... og det er jo ikke penge der ryger ud af Europa... se det som et socialt projekt - støtte til franske og belgiske vognmænd - indtil det bliver lavet om. DER ER MEGET mange mener er endnu mere sindssygt OG DYRT. Blandt andet
-
men stadig ressourcespild.... men nok om det...og så fik vi næsten bragt den tilbage til aktier

-
2 wrong doesn
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind