Aktiesnakken — Oktober 2011
-
arbejdet og skrive på PI samtidig har ikke altid sine fordele
-
Det er altid rart at høre hvilken tankegang andre har he he :=)
-
så længe han ikke gjorde det det på arbejdet så var det vel ok

-
Mornings! Nu siger Merkel direkte at haircut på 21% ikke vil være nok. Vil private investorer være med på den galaj uden at kalde det et "credit event"?
-
21%.. Med bnp-underskud på 10%. det er nogle spøjse proportioner.
-
Den tyske vindmølleproducent Repower er i dag kommet med foreløbige tal for deres første 6 måneder.
De fik en omsætning på 626.1 millioner euro i det halvår der gik fra 1/4-30/9. I samme periode sidste år blev resultatet 499 mio. euro. Driftsoverskuddet blev 27,8 mio. euro mod 34,3 sidste år.
Repower installerede i alt 489 megawatts i perioden mod 399 sidste år. Fremgangen skyldes vindfarmen Ormonde og flere store 3.4M 104 vindmøller, skriver selskabet. Den endelige rapport ventes 14/11.
-
De kommer jo aldrig til at få et strukturelt overskud med euroen. Kun en pengeombytning kan redde det cirkus.
-
de 21% er nedskrivning på gælden - de 10% underskud er i forhold til bnp. Så der er tale om eftergivelse af 2 års underskud
-
Ja i know.. Min pointe var at de stadig bliver kvalt i renter af 21%
-
men du har ret Oste - Grækenlands indtjeningsmotor fungerer slet ikke. Det skulle undre mig, om de ville være i stand til at skabe nogen form for vækst, så de kan servicere deres gæld - selv uden renter
-
Det er ikke en ny Vesttyskland hvor man pengeombytter 90% af gæld væk på en søndag.
-
Ja, er det ikke 4-5% fald i nominelt bnp, de forventer i år? Vanvittigt
-
og uden vækst skal de have overskud på statsbudgettet - ellers lider de rentedøden. Selv uden renter.
-
Sindssygt - ikke sandt!?
-
Man mangler ord, ja.
-
og så vil de stadig ikke kalde grækenland bankerot. Det er som at kalde Gadaffi for sprællevende
-
Socialdemokraterne kalder det sikkert en "modernisering af Grækenlands økonomi"
-
utroligt! SF er moralens og den svages vogter - men har noget sværere ved at opføre sig ordentligt når det er for egne penge: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1642705.ece
-
"F A RV EL" regeringen er sgu ikke nogen berigelse for landet
-
Villy, manden med millionvilla på flexlån og tidligere Rover-ejer (vist ikke heeelt i energiklasse A).
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind