Aktiesnakken — Oktober 2011
-
Der er noget, der tyder på at vi skal til at holde øje med nyheder fra bankerne i weekenderne igen - http://epn.dk/tema/gaeldskrise/article2570475.ece
-
Ja men den kæmpe gæld minder lidt om sanistål, man satser for stort i opgangstid
-
Er Torm i fare for at vælte? Der er vel ikke mange investorer, der har lyst til at komme ind til de der grækere
-
de 10 milliarder i gæld!
-
*10
-
De har jo meldt ud at de kan klare sig gennem krisen gennem en slags leasing aftale med dres skibe
-
hvis jeg var skibsejer in spe, så ville jeg vente til selskaber som Torm vælter - og så gå ind og købe bådene på brandudsalg
-
Altså sælge fra med aftale om tilbagekøb ved senere behov,med kalkuleret tab
-
Ja men igen de er store og mon ikke kreditorerne hellere udvider end vælter,igen som med sanistål
-
ja fiske, men de har jo selv da stadig +100 musd i underskud. Og jeg tror ikke bankerne vil rulle lån længere
-
Tænk FIH!!!
-
Nej det er også det der gør mig lidt urolig nu når vi ikke ser nogen tendens til vendning i markedet,så underskuddet vokser
-
ja - FIH kan ikke rulle ret meget, og de får ikke lov at stikke noget under gulvtæppet
-
i hvert fald ikke udlån, der er bundet op på aktiver så volatile som tramp-både
-
send flere penge actdk

-
der er nok nogen ting vi vil lave bedre inden. F.eks. stockscanneren
-
er det stadig Nordea der ligger med meget shipping?
-
det mener jeg - men er ikke helt sikker
-
Og når vi taler om FIH, så sker dette: Nedgradering af banken fra Moodys: "FIHs kreditvurdering er nu B1 mod tidligere Ba2. Dermed går vurderingen fra klassifikationen non-investment grade til highly speculative. Udsigterne er samtidig negative."
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind