Aktiesnakken — September 2011
-
Spanien er i en anden situation end grækenland og italien - Spanien er meget mere som Irland. Stor gæld i bankerne (primært boligmarkedet), som staten kan blive tvunge til at garantere for
-
det skaber store problemer med jobskabelsen og spanien har lige nu stort set ingen beskæftigelse i gruppen 18-25
-
at kalde spanien for et sminket lig er en fornærmelse mod smikens evne til at dække over dårligdomme
-
det er den eneste vej
-
uden en massiv reduktion af deres underskud, kan de ikke finansiere statens drift - og så er spillet ude
-
cooper - vi er langt ud over det scenarie, du beskriver der. De kan ikke stå på egne ben, og vil ikke kommet til det, hvis ikke livremmen bliver spændt ind
-
Spillerummet er væk - det kan du se på deres obligationsrenter. Uden ECB støtteopkøb var 10Y renterne over 6%. Det er lig med default i velfærdsstaternes europa
-
-
det er lige det, der er problemet - meget få ved hvor alvorligt dette er, og endnu færre er villige til virkelig at gøre noget ved det
-
gæld kan ikke bekæmpes med mere gæld. Så simpelt er det
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind